Rooster automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MEradus

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Hallo,

Op mijn werk ben ik bezig met een rooster in Excel te maken omdat ik elke maand moet weten wat de te werken uren zijn voor de mensen op de afdeling.
Nu kan ik natuurlijk het hele rooster doorkopieeren zodat ik een heel jaar heb staan, vervolgens 12 stukken knippen en plakken en wat berekeningen er in gaan zetten.
Maar zoals het al klinkt, is dat best wel wat werk. En daar komt nog bij als er een wijziging in het rooster komt moet ik 12 tabbladen bij langs om de wijziging door te voeren.

Ik vroeg mij af of dit ook makkelijker kan......

Het mooiste zou zijn dat dit via een formulier kan waar 2 data ingevoerd moeten (bijvb. 1-1-2014 t/m 31-1-2014) worden en de naam van de maand en dat er dan in een nieuw tablad (met de naam van de maand) het rooster van die maand komt te staan + de naam van de maand in cel "B5". Waarschijnlijk vraag ik heel veel. Maar ik hoop dat dit mogelijk is, dit zou mij per maand (of per jaar) heel veel tijd schelen.

Alvast bedankt voor mee kijken/denken/helpen!

Bekijk bijlage Helpmij-Cyclischrooster.xlsx

Ik heb nog even zitten nadenken, wat misschien makkelijker is.

Zou het mogelijk kunnen zijn dmv van een userform o.i.d. een selectie op te zoeken en daar gegevens uit te halen?
Laat zeggen dat ik het hele bestand wat hier staat, helemaal door kopieer voor het hele jaar en zet onder elke dienst (gekleurde cel) een waarde.
Dat hij incl de naam en personeelsnummer van de medewerker in een nieuw tabblad de waarde van die selectie zet.....

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben :)

Michel,

Ik begrijp niet waarom je een maandrooster zou willen hebben.
De meeste mensen die in een vierweeks rooster werken zijn hier aan gewend en hebben
er geen probleem mee om dit zelf om te zetten naar een maand wel kun je de datum boven
ieder kolom zetten om het omzetten te vergemakkelijken en fouten te voorkomen.
Ik zou geen maandrooster ophangen, veel te verwarrend.

Mocht je dit toch willen zou ik het bestand toch tot einde jaar vullen en de
kolommen die je niet wil laten zien verbergen. Dan lijkt het net een maandrooster.

Veel Succes.

Hallo,

Het maandrooster is (uiteraard) gebasseerd op een vierweeks rooster, alleen voor de verloning moet ik de uren p.p.p.m hebben.
Daarom mijn vraag of het misschien makkelijker/sneller kon. Verder komt het rooster nergens te hangen o.i.d. omdat we daar een ander programma voor hebben.
Dit programma, kan alles, behalve mij bovengenoemde informatie geven.

Ik hoop dat deze uitleg iets duidelijker is dan mijn vorige.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan