• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster in de klas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartskinu

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Dag allemaal,

Ik ben leerkracht op een basisschool en ik wil in de vakantie mijn nieuwe lesrooster gaan maken. Nu heb ik de afgelopen jaren altijd alles overgetypt uit de boeken, maar dat is echt heel veel werk. Ik heb een overzicht gemaakt van alle lessen in het schooljaar en zou graag een rooster willen maken waarbij ik de les gewoon kan aanklikken. Hoe doe ik dit? Heeft er iemand een tutorial waar dat in zit? Ik weet niet waar ik moet beginnen.

overzicht lessen.png
Dit is het overzicht van de totale lessen.

rooster.png
Ik zou graag willen dat als ik op het dropdown-menu klik, de les en het blok tevoorschijn komt en dat ik daarna de les kan selecteren. Hoe doe ik dit? Ik heb het Exceldocument in de bijlage toegevoegd. Nu zie ik ook dubbele waarden in het drop-downmenu.

Ik ben heel benieuwd!

Groeten,

Bart

Bijlagen

Bedoel je zoiets? Je kan kolom N en O verbergen eventueel. Ik heb wel een extra blad aangemaakt waar de unieke blokken in staan. Dit tabblad kun je ook verbergen

Bijlagen

@AlexCEL,
Al een tijd geleden. Alleen werk ik met veel versies door elkaar. (thuis: o.a. 365 werk: Pc Xl2016, citrix Xl2016, Online 365) gek wordt je ervan.:) Maar jij bent een goede promotor van de nieuwe functies en dan kan ik niet achterblijven:D

Oh wauw! Dit is echt precies wat ik bedoelde! Is hier ook een tutorial van? Ik wil dit ook graag zelf leren. Waar moet ik dan op zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan