• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster: Nacht uren tellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ROL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ROL

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Hallo,

ik ben bezig met een rooster voor een taxibedrijf. Ik wil daar de nachturen automatisch laten tellen. Aanvang dienst en einde dienst zijn in aparte cellen ingevoerd en de tijd teruggerekend naar een getal.

A1 is aan vang dienst, B1 is einde dienst, C13 =IF(B1-A1<0;(B1-A1)+1;(B1-A1)) (correcte op dagoverschrijdende diensten), D1 is =G5*24 (tijd omzetten naar getal), E1 is =IF(H5>7,5;(H5-1);H5) (automatisch pauze verrekening).

De bedoeling is dat ik in F1 de uren tel welke tussen 22:00 en 06:00 liggen, iemand een tip?

Ruben

Kun je niet een voorbeeld plaatsen? Dat maakt het wat begrijpelijker.

Groeten,

M.

ff alle koppelingen met andere documenten eruit gesloopt.

NB: Er zitten verschillende verborgen kolommen in de sheet, op maandag zijn deze wel getoond.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Volgende formule voor cel P5:
Code:
=MAX(0;ALS(F5<E5;1-MAX(E5;22/24)+MIN(F5;6/24);MAX(MIN(F5;6/24)-E5;0)+MIN(F5;1)-MAX(E5;22/24)))

Die formule ziet er heftig uit. En het werkt! Super bedankt.

Heb nog een kleine aanpassing gemaakt. Want bij deze formule is het zo dat wanneer er geen tijden (geen dienst) is ingevult er toch 8 staat, omdat de einde dienst 0:00 als een dag later wordt gezien.

Nu is de formule alsvolgt: =ALS(D5="t";MAX(0;ALS(F5<E5;1-MAX(E5;22/24)+MIN(F5;6/24);MAX(MIN(F5;6/24)-E5;0)+MIN(F5;1)-MAX(E5;22/24)));0) (t is taxi, gewoon dienst, in D5 zijn meerder afkortingen mogelijk: z = ziek, s= snipper dag; bv = bijzonder verlof)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan