• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster, standaard diensten invoegen met kalenderformule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanker

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hoi,

Ik heb een rooster waarin een kalender verwerkt zit. Nu heb ik medewerkers die vaste diensten op vaste dagen draaien. Die diensten wil ik niet elke maand opnieuw in te hoeven voeren. Nu weet ik zonder die kalender wel hoe ik die diensten in zou moeten voeren, maar met die kalenderformule erin, waardoor de cellen F7 : AJ7 van dag wisselen per maand, weet ik niet hoe ik vaste diensten in kan voeren op vaste dagen.

Bijvoorbeeld;

Medewerker 1 werkt altijd de volgende dagen en diensten;

maandag; V3
dinsdag; niet
woensdag; V7
donderdag; V3
vrijdag; V3

Als ik een nieuw rooster maak wil ik 'medewerker1' invullen en dat dan automatisch de goede dienst op de goede dagen ingevuld wordt.
De diensten zijn te vinden onder tabblad 'dienstenlijst' en de medewerkers onder tabblad 'nawgegevens'.

Is dit mogelijk?

Groeten,

Sandra

Bijlagen

Laatst bewerkt:
test rooster 2010

Hallo,

Jammer ik wilde het testrooster bekijken maar dit gaat helaas niet er zit een wachtwoord op.
Erg jammer......
Groet Nance

Maak een tabel waarin je van elke medewerker aangeeft welke dienst degene op elke dag draait. Haal in het tabblad rooster de gegevensvalidaties weg en zet daarvoor in de plaats:
Code:
=VERT.ZOEKEN(C$8;Gegevens bereik met diensten;WEEKDAG(F$6)+1;0)

In de tabel met de dagen wel beginnen met zondag.

Als weekdag niet werkt, moet je in het menu extra >> invoegtoepassingen. Analysis toolpack en analysis toolpack VBA aanvinken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan