• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rooster voor personeelsplan

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb70

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2013
Allen,

Ik heb een personeelsplan waar dmv een macro formule gekeken wordt wie wanneer en en welke dienst aanwezig is.
Nu heb ik een vraag of het mogelijk is dat middels een formule het oorspronkelijke rooster vergelijken wordt met het actuele rooster (daar is de snip, ziek en opleiding in verwerkt) en dat deze namen dan ook in het personeelsplan gezet worden onder het juisten item (bv. ziek) op de juiste dag en dienst => zie bijlage

als er nog vragen zijn hoor ik het graag

alvast bedankt voor het meedenken

Michel

Bijlagen

Even een vraag,

de personen in de lijst, draaien die in een vast ploegen schema.

ik heb namelijk in het verleden voor mijn werk ook eens een schema gemaakt waarin alles bijgehouden kon worden.
kan deze helaas hier niet posten omdat deze bijna 2 MB groot is.

dit schema was voor de 3 ploegen, maar kan wel aangepast worden voor 2 ploegen.

wil je dit eens bekijken, stuur me via deze site een privé bericht met je email, kan ik het via mail toe sturen.

Perry

Perry,

dank voor je reactie,

het rooster is is geen vast rooster en elke week wisselend
Ik heb alleen het rooster van 1 week gepost, vanwege de vraag of rooster B met Rooster A vergeleken kan worden.
En de verschillen onder het juiste item weggeschreven kunnen worden.

Ben onbekend met het versturen van een prive bericht via deze site maar ga het proberen

ik kan/mag geen prive berichten versturen helaas

Michel

Laatst bewerkt:
michel,

kijk eens in deze bijlage.....

Bijlagen

Haije,

bijna helemaal goed.
maar indien mogelijk zou ik graag ik graag zien dat wanneer Luuk op maandag in de ND ziek is dit ook in die dienst en onder dat item weggeschreven wordt.
bedoeling is dus dat hij echt rooster B vergelijkt met rooster A

zie aangepaste bijlage

alvast bedankt voor het meedenken

Bijlagen

Michel,

iets andere uitwerking, maar wat vind je hiervan?

Bijlagen

jean paul,

top dat is hem
hartstikke bedankt voor het meedenken en de geboden oplossing

ik heb van deze formule 'snopzi' nog nooit gehoord

michel

Dit is een zelfgemaakte functie snipOplZiek hier de 2 eerste letters van, de funtie moet een naam hebben, dit kan ook gemaakt voor de werkende.

Jean Paul,

ik heb de formule gecopieerd naar mijn orginele bestand maar op een of andere manier werkt hij niet.
Moet ik soms iets installeren voordat deze formule werkt? Snopzi komt nl. niet voor in te te kiezen formule

mtb,

je dient ook de functie te kopiëren naar je eigen bestand.
Dat doe je door de VBeditor te openen, de tekst van de Function te selecteren en dan te kopi"ren naar je eigen bestand.
Je eigen bestand daarna opslaan als bestan met macro's (dus met extensie xslm ipv xlsx

de zelfgemaakte functie is gemaakt op je voorbeeld bestand, als je origineel bestand er het zelfde uitziet is dat normaal geen probleem, mits de uitleg van Haije toe te passen.
Ik merk dat je nog niet vertrouwd bent met UDF(zelfgemaakte funtie),indien het niet lukt kan je het origineel bestand even posten.

Jean Paul,

kan ik de VBA code gewoon kopieren en in een module plakken in het orginele bestand of moet ik nog meer aanpassen in de code omdat de regels en kolommen in het orginele bestand afwijken van de bijlage zoals hier gepost?
Bestand opgeslagen als openen met macro's (xslm)

Moet ik nog meer aanpassen, of zou die dan moeten werken?

nogmals bedankt voor je hulp

Ja, de VBA code plakken in je origineel bestand, in de cel de functie oproepen, deze vind je onderaan "door gebruiker gedefinieerd" als je de functie toets hebt ingedrukt, in de formule de gebieden selecteren,
om deze verder te kopieren denk aan de $-teken op de juiste plaats te zetten.

Arc=Actuele rooster colonne
Orc=Oorspronkele rooster colonne
Afw = afwezigheid(ziek,snip of opl)
Dienst = ld,vd of nd
Az= 1ste 2de enz verwijzng in kolom I

het bereik van Arc en Orc verschilt voor de dagen van de week

Jean Paul,

als het vervelend wordt moet je het zeggen.

Ik heb hem werkend in het orginele bestand en jouw laatste post heeft mij geholpen.

Alleen begon in het orginele rooster de maaandag in kolom D en in het geposte bestand in kolom C
In het orginele bestand de code geplakt in een module en de formule aangepast naar kolom D, nu kreeg ik een 0 en geen naam. Toen kolom A kolom verwijderd en toen kreeg ik wel de naam. Bleek dus dat ik de formule wel goed overgenomen heb. Maar waar ik nog niet achter ben en niet mijn vinger op kan leggen is. Waarom werkt het wel als ik kolom verwijder en niet als ik alles zo aan pas naar een andere kolom niet. Zit het soms in de VBA code?

Zou je mij dit nog willen uitleggen in Jip en Janneke taal ;-)

Michel

In de functie code op deze regel staat "arr.Add Cells(cl.Row, 2).Value"
arr staat voor collectie, Add voeg bij in de collectie als aan alle voorwaarde voldaan is
wat moet er bijgevoegd " Cells(cl.row,2).value" dit is de cel waarde van rijnummer van cl op dat moment doorloopt en kolom 2 die voor B staat.
Hier kan je de kolom wijzigen 2 voor B , 3 voor C enz...Je kan ook de kolom er in zetten zoals "B", dat werkt ook.
Ik hoop dat ik je hiermee je excel kennis heb kunnen verrijken, en neen je bent niet vervelend daarvoor dient dit forum om van elkander te leren.

Jean paul

sorry voor mijn (ver)late reactie
oplossing werkt
iedereen bedankt voor het meedenken en de aangedragen oplossingen

Michel

Jean Paul,

toch nog een vraag:

Ik heb op hetzelfde tablad een vergelijkbaar schema gemaakt, maar dan voor een ander productieteam
Dan heb ik de code (zowel in VBA als op het tablad) gekopieerd en aangepast naar het nieuwe schema.

maar dan krijg ik een foutmelding in het oude schema )productieschema 1, wat naar mijn inziens logisch is omdat de code niet meer weet waar die naar moet kijken

Mijn vraag is:
Kan de code in module 1 zo ontwikkeld/gemaakt worden dat die alleen beschikbaar is voor bv kolom A t/m P (productieteam 1) en de 2e vergelijkbare code, die voor productieteam 2 dalleen kijkt naar kolom Q t/m Z op hetzelfde tablad. M.a.w dat de 2 VBA code niet conflicterend werken

antwoord al gevonden

heb de naam van de 2e vba code veranderd en en de formule in de cel ook dezelfde naam geveven als de vba code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan