• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

NicoH1967

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2016
Hallo,

Is er iemand die mij op weg kan helpen.

Ik heb een verticaal basisrooster waar van diverse medewerkers een rooster is ingevuld. In het andere tabblad wil ik als ik de medewerker invoer,
de data in een andere indeling ingevuld krijgen. Zo kan ik per medewerker een goed leesbaar en printbaar bestand krijgen.

Zou dit kunnen via verticaal of horizontaal zoeken ?? of is er een andere oplossing.

Ik stuur een voorbeeld van een ingevuld rooster met een tabblad waar het naar toe zou moeten mee.

:D:thumb: gr.nicoBekijk bijlage 331165

Code:
=IFERROR(INDEX(ROOSTER!$D$10:$AI$400;MATCH(DATE($O$3;MONTH($A9&1);B$8);ROOSTER!$A$10:$A$400;0);MATCH($G$4;ROOSTER!$D$7:$AI$7;0));"")

probeer het eens met deze formule (evt vertalen naar het nederlands) in cel B9 en deze doortrekken naar de rest

extra vraag

Dit werkt inderdaad goed, ik heb hem vertaald;

=ALS.FOUT(INDEX(ROOSTER!$D$10:$AI$400;VERGELIJKEN(DATUM($O$3;MAAND($A9&1);B$8);ROOSTER!$A$10:$A$400;0);VERGELIJKEN($G$4;ROOSTER!$D$7:$AI$7;0));"")

Zou het ook nog kunnen dat ik alleen bepaalde dagen eruit weet te krijgen ?? Dagen als Ziek of RV, ik zou dan graag meerdere dagen tegelijk willen zien in een zelfde rooster formaat.

Tot zover alvast bedankt, werkt top :thumb:

gr.nico

Plaats even een nieuw excel bestand met wat je precies wilt.
Ik begrijp nu even niet wat je wilt zien.

Via voorwaardelijke opmaak kun je er wel wat uit filtreren

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan