ROOTEN van je Android 4.1.1 Tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

smikkelsmurf

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
ROOTEN van je Android 4.1.1 Tablet

Mijn nichtje heeft een tablet gekocht zonder 3g (sim-kaart) waar wel met wifi dus.
Het is een Yarvik TAB10-201. (http://www.yarvik.com/nl/product/tablets/xenta/TAB10-201/)
Ook wel Xenta 10ic genoemd
Nou weet ik dat tablets eigenlijk niet gemaakt zijn om ermee te Whatsappen.
Maar het is wel mogelijk!!!
Ik heb een week lang alles ge-googled en verschillende truukje uitgeprobeerd.
Ook (halve en onvolledige) handleidingen van mensen die vertelde hoe hun het gedaan hebben, maar liep steeds op niks uit.

om whatsapp erop te kunnen zetten moet je het tablet eerst ROOTEN.
Om een lang verhaal kort te maken: Dat heb ik dus niet eens voor elkaar gekregen.
Ik heb gebruikt:
Moborobo - Die ziet het tablet en je kan alles uitwisselen, maar toch kan ie de versie niet uitlezen en zie je een melding staan dat je er voor moet zorgen dat ie goed is aangesloten.
Oneclickroot - werkt niet omdat windows dus al niet goed met het tablet overweg kan. (dat zou Moborobo eigenlijk voor zijn taak moeten nemen, die doet de juiste drivers en instellingen automatisch laden)
Nog wat Scripten en bestanden copiëeren enzo - Kreeg meldingen als: ADB Server out of date - No deamon installed of started.
Owja nog ook chineese software uitgebrobeerd (niet lezen maar icoontjes en afbeeldingen volgen)
nog wat blah blah stuff, totdat ik er zo'n punthoofd van kreeg dat ik niet meer naar buiten durfde omdat de mensen anders zouden denken dat ik misschien wel van de kluklux clan was.
WHAHAHA

Mijn vraag:
Is er iemand met een Yarvik-Tablet (het liefst een Xenta TAB10-201) die dat ding heeft weten te rooten?
Zo ja? Met welke software heb je dat gedaan, en wat waren de instellingen van je tablet?
Weet je nog de versie van de software of mischien de downloadlink?
Wat was de volgorde van de procedures die je hebt aangehouden?

Of is er een andere manier om whatsapp erop te zetten d.m.v. root-explorer ofzo?

Laatst bewerkt:
uhm nee dat ziet zowiezo niet veelbelovend uit.
Trouwens das veel te gemakkelijk om waar te zijn.

Voor zover ik ervaring met android heb is het gewoon mogelijk losse apk's te installeren. Zou niet weten waarom dit niet zou lukken.

Losse .apk's dus.
En waar kan ik zo'n bestanden dan vinden voor een Yarvik TAB10-201 Xenta 10ic tablet.
Of geef maar een voorbeeld van voor een ander type tablet als je dat uit je hoofd weet.

P.S.
Ten eerste wil ik weten of whatsapp ook geinstalleerd kan worden zonder het tablet te ROOTEN.
Ten tweede wil ik weten hoe je een (Yarvik TAB10-201 Xenta 10ic) tablet kan ROOTEN als er niks anders opzit om te doen.
Ten derde wil ik weten of ik de tablet ook weer kan UN-ROOTEN als whatsapp er reeds op geinstalleerd is.
Ten vierde is het de vraag of whatsapp het dan nog foutloos blijft doen.

Laatst bewerkt:
1: je kunt losse apk's installeren. Volg de link die ik eerder gaf.
2: weet ik niet
3: weet ik niet
4: het kan altijd zijn dat er fouten opspelen. Vooral met het draaien van telefoon apps op tablets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan