Ed58
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 mrt 2007
Forgive me als ik de vraag hier verkeerd heb gesteld. Maar het gaat over rootkits. Zijn rootkits altijd bad stuff of hebben sommige ook te maken met het besturingssysteem? (dat heeft iemand mij verteld. Ik ben namelijk geattendeerd op een zeer handig tooltje die ze eruit pikt en verwijderd. Dit wilde ik eens uitproberen, maar om nu een rootkit te verwijderen die met het systeem te maken heeft,(als zoiets bestaat), dat risico is my te groot. Ik weet dat Rootkits zijn zeer moeilijk te detecteren en infecteren het systeem vaak zonder dat de gebruiker dat beseft. Het enige doel van een rootkit is het aanmaken en verbergen van bestanden, netwerkverbindingen, geheugenadressen en registeringangen. Zelfs wanneer de rootkit verwijderd wordt, blijven de aangebrachte wijzigingen intact en meestal ondetecteerbaar. De enige wijze om er geheel zeker van te zijn dat een rootkit verwijderd is, is dan ook het formatteren en herinstalleren van het hele systeem. Zeer moderne anti-malware-software (eind 2006 en later) is in staat om ook actieve rootkits te detecteren en verwijderen. Ik laat de link naar de tool hier ook achter en een screen shot. De rootkits staan in het rood.
Graag uw allen opinie.hierover???
.....LINK: http://www.gmer.net/
Graag uw allen opinie.hierover???