Beste lezers,
Ik ben een spelltje aan het maken waarbij je met een mannetje over de stage moet lopen en hij allerlei objecten moet ontwijken. Je bekijkt het speelveld van boven af. Nu wordt het poppetje radnom op de stage gezet (willekeurige- x n y waarde) en ook krijgt het nog eens een willekeurige rotation. (een getal tussen 0 en 360. een hele cirkel)
Verder loopt het poppetje vanzelf.
Mijn vraag is nu: ik wil dat het poppetje de richting oploopt waarin hij gedraaid staat. Dus de rotation krijgt een bepaalde waarde en die richting moet het mannetje oplopen. Bij de waardes 0,90,180,270 en 360 is dat nog wel te doen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar met alle tussenligende waardes?
Alvast bedankt voor je reactie,
Anton
Ik ben een spelltje aan het maken waarbij je met een mannetje over de stage moet lopen en hij allerlei objecten moet ontwijken. Je bekijkt het speelveld van boven af. Nu wordt het poppetje radnom op de stage gezet (willekeurige- x n y waarde) en ook krijgt het nog eens een willekeurige rotation. (een getal tussen 0 en 360. een hele cirkel)
Verder loopt het poppetje vanzelf.
Mijn vraag is nu: ik wil dat het poppetje de richting oploopt waarin hij gedraaid staat. Dus de rotation krijgt een bepaalde waarde en die richting moet het mannetje oplopen. Bij de waardes 0,90,180,270 en 360 is dat nog wel te doen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar met alle tussenligende waardes?
Alvast bedankt voor je reactie,
Anton