Rotatie en bewegeing koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Beste lezers,

Ik ben een spelltje aan het maken waarbij je met een mannetje over de stage moet lopen en hij allerlei objecten moet ontwijken. Je bekijkt het speelveld van boven af. Nu wordt het poppetje radnom op de stage gezet (willekeurige- x n y waarde) en ook krijgt het nog eens een willekeurige rotation. (een getal tussen 0 en 360. een hele cirkel)

Verder loopt het poppetje vanzelf.

Mijn vraag is nu: ik wil dat het poppetje de richting oploopt waarin hij gedraaid staat. Dus de rotation krijgt een bepaalde waarde en die richting moet het mannetje oplopen. Bij de waardes 0,90,180,270 en 360 is dat nog wel te doen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar met alle tussenligende waardes?

Alvast bedankt voor je reactie,

Anton
 
Ik denk dat je gebruik moet maken van driehoeken en tangens etc (SosCasToa). Ik zou zo snel niet weten hoe het precies moet, maar aan de hand van de hoek kun je wel bepalen wat de verhouding tussen je x en y richting moet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan