• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Roud Robin Toernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

michvand

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Beste Excel experts,

Mag ik jullie hulp voor deze Round Robin damtoernooi?

In dit toernooi ontmoet elke speler elkaar 1 maal.
Voor de uitslagen heb ik de uitslag al gesplitst over 2 kolommen, vervolgens een kolom die aangeeft of er gespeeld is, daarna gew door wit, rem en verloren door wit, ter afsluiting SB punten voor wit en zwartspeler (kolommen G t/m L)

Er komt dan een eindstand, namen spelers,gespeelde partijen, gew, rem, verloren, punten en SB punten. Gew partij is 2 punten, remise is 1 punt. Kolommen O t/m U. Deze eindstand is nog niet gesorteerd.

De vragen zijn hoe krijg ik deze automatisch gesorteerd van meeste punten naar laagste punten, zoals in de kolommen W t/m AC, volgorde rekening houdend met de criteria.
De criteria zijn: meeste punten, indien gelijk minste wedstrijden (kan voorkomen bij een tussenstand bij oneven aantal deelnemers), indien gelijk hoogste SB rating.
Is het noodzakelijk om kolommen G t/m L en O t/m U als hulpkolommen te hebben of kan dat ook zonder?

Het voorbeeld heb ik attached.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.Bekijk bijlage Round robin.xlsx

Altijd lastig; bekijk het maar eens.

Bijlagen

Dank voor het oplossen van het probleem “stand bepalen”.

Nu heb ik nog een probleempje. Ik dacht deze opgelost te hebben, maar de wedstrijdleider wil de tabel iets anders hebben. Ipv de namen vertikaal in de rij boven de tabel wil hij getallen hebben, zoals geïllustreerd eronder en getallen voor de spelers. Ik heb mijn tabel groen gemarkeerd, er onder is zoals de wedsrijdleider het hebben wil, roze gemarkeerd. Het zwart in mijn tabel heb ik handmatig gedaan, (kan dat trouwens ook automatisch? ) Het is een heel gepuzzel, misschien moet er een vlookup extra in de formule? Bij voorbaat dank voor je antwoord.Bekijk bijlage Round Robin met kruistabel.xlsx

Inmiddels zelf opgelost door inderdaad ag te vervangen met een vlookup in de kolommen ae en af. Alleen automatisch inkleuren is me niet gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan