• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rouleer button in voetbalschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietheldens

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2020
hallo, kan mij iemand helpen met het maken van 2 macro's voor in een voetbalschema
eenmaal op tabblad 1 dit moet de tabbladen 1 en 2 rouleren om de 15 seconden rouleren aan en uit
deze button moet staan naast de
begin 13:00
paue 0:18
duur 0:12

en eenmaal op tabblad 3 dit moet tabblad 3 en 4 rouleren om de 15 seconden rouleren aan en uit
deze moet staan boven de eindstand

bijgevoegd het schema ik ben behoorlijk leek wat macro's betreft
met vriendelijke groet
Piet Heldens

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je het zo bedoelt maar hier een voorbeeldje voor tabblad 1 en 2.
Klik eerst op SPEEL op tabblad 1.

Bijlagen

hallo,
niet helemaal, het is de bedoeling dat deze sheets automatisch via een macro wisselen, zodat ik niet zelf de toetsen moet bedienen.
ook moet de bedieningsbutton rouleren aan en rouleren uit hebben.
ik hoop dat je hier wat op hebt, de jeugd staat voor het scherm en vragen telkens wat is de stand in de andere pool
hierdoor moeten ze gewoon 15 seconden wachten en dan verschijnt de andere pool
groet Piet

Hier alvast een manier om de dia's te laten switchen na iedere 15 seconden.

Code:
Sub StartSlideShow()
    Ltime = Now + TimeSerial(0, 0, 15)
    Application.OnTime Ltime, "ShowNextSheet"
End Sub

Sub ShowNextSheet()
    Dim lastIndex As Integer, nextShtIndex As Integer

lastShtIndex = Worksheets.Count
    nextShtIndex = ActiveSheet.Index + 1

If nextShtIndex <= lastShtIndex Then
    Worksheets(nextShtIndex).Select
    StartSlideShow
Else
    Worksheets(1).Select
    StartSlideShow
End If
End Sub

hallo JVeer,