• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rouleer button in voetbalschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietheldens

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2020
hallo, kan mij iemand helpen met het maken van 2 macro's voor in een voetbalschema
eenmaal op tabblad 1 dit moet de tabbladen 1 en 2 rouleren om de 15 seconden rouleren aan en uit
deze button moet staan naast de
begin 13:00
paue 0:18
duur 0:12

en eenmaal op tabblad 3 dit moet tabblad 3 en 4 rouleren om de 15 seconden rouleren aan en uit
deze moet staan boven de eindstand

bijgevoegd het schema ik ben behoorlijk leek wat macro's betreft
met vriendelijke groet
Piet Heldens

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je het zo bedoelt maar hier een voorbeeldje voor tabblad 1 en 2.
Klik eerst op SPEEL op tabblad 1.

Bijlagen

hallo,
niet helemaal, het is de bedoeling dat deze sheets automatisch via een macro wisselen, zodat ik niet zelf de toetsen moet bedienen.
ook moet de bedieningsbutton rouleren aan en rouleren uit hebben.
ik hoop dat je hier wat op hebt, de jeugd staat voor het scherm en vragen telkens wat is de stand in de andere pool
hierdoor moeten ze gewoon 15 seconden wachten en dan verschijnt de andere pool
groet Piet

Hier alvast een manier om de dia's te laten switchen na iedere 15 seconden.

Code:
Sub StartSlideShow()
    Ltime = Now + TimeSerial(0, 0, 15)
    Application.OnTime Ltime, "ShowNextSheet"
End Sub

Sub ShowNextSheet()
    Dim lastIndex As Integer, nextShtIndex As Integer

lastShtIndex = Worksheets.Count
    nextShtIndex = ActiveSheet.Index + 1

If nextShtIndex <= lastShtIndex Then
    Worksheets(nextShtIndex).Select
    StartSlideShow
Else
    Worksheets(1).Select
    StartSlideShow
End If
End Sub

hallo JVeer,
dank voor je reactie maar net als ik al vertelde ik ben blond wat macro's betreft, ik snap er helemaal niets van
nu organiseren wij voetbaltoernooien voor de jeugd van 5 tot 9 jaar op 28-8-20 ik heb de sheet voor bijhouden wel in elkaar gekregen
maar wat macro betreft voor rouleren van de pagina's dat gaat me niet lukken. ik heb wel een sheet waar een voorbeeld in staat wat ik bedoel
ik zal die bijvoegen. de vraag is of je eenzelfde rouleerbutton kunt maken op blad 1 voor rouleren van blad 1 en 2
en een rouleerbutton op blad 3 voor rouleren van blad 3 en blad 4
graag de buttons op de gevraagde locatie op het blad te plaatsen daar ik deze ook niet kan verplaatsen
met vriendelijke groet Piet Heldens van organiserende toernooicommissie TOCOZONA

Bijlagen

hallo JV,
bijna goed de pagina's blijven niet om en om 15 seconden staan en er zit een foutmelding in
maar hoop doet leven, zou je nog even je brein er over willen laten gaan, dan kunnen we weer ongeveer 100 kinderen blij maken
ik ben zover al heel blij dat je mij hiermee wilt helpen
je kunt ook eens een kijkje nemen op onze website dan kun je zien waar wij dit allemaal voor doen zonder winst te maken
www.TOCOZONA.nl dat is onze site
vriendelijk dank zover Piet Heldens

Hmm bij het testen deed hij t bij mij wel. Ik kan er morgen weer even naar kijken.

Ik heb er nog even snel naar gekeken. Bij mij werken de macro's gewoon. Ik weet niet waar het bij jou misgaat?

Laatst bewerkt:
hallo JV
dit is de foutmelding die ik krijg bij de stop knop
Dim t
Sub StartTimer1()
t = DateAdd("s", 15, Time)
Application.OnTime t, "NextTick1"
End Sub

Sub NextTick1()
Dim lastIndex As Integer, nextShtIndex As Integer
lastShtIndex = 2
nextShtIndex = ActiveSheet.Index + 1

If nextShtIndex <= lastShtIndex Then
Worksheets(nextShtIndex).Activate
StartTimer1
Else
Worksheets(1).Activate
StartTimer1
End If
End Sub

Sub StopTimer1()
Application.OnTime t, "NextTick1", , False [deze regel is geel gekleurd als fout melding bij de stop knop]
End Sub

en de roulatie start wel maar bij overspringen gaat hij meteen terug naar blad 1 blad 2 blijft niet staan kan zijn dat dit aan mijn versie van excel ligt is 2007

groet Piet Heldens

Het kan zijn dat aan je versie ligt inderdaad. Ik weet niet precies wat of waarom. Je zou even moeten wachten totdat iemand anders op het forum mijn bestand even test.

Wat voor foutmelding is het?

Laatst bewerkt:
een paar kleine wijzigingen met zo veel mogelijk behoud van het oorspronkelijke idee
- bij het Close-event wordt ook de loop stilgelegd
- er is maar 1 macro voor starten en stoppen van beide schermen
- de optredende fout komt voor als tijdstip t niet (meer) gekend is, afblokken met een "on error"

Bijlagen

Mooie aanpassing:thumb:. Ik hoop wel dat TS weet hoe hij de timer op 15 seconden zet ipv 5:d

oke allemaal, super bedankt het werkt, en ja ik kan de timer wel op 15 sec zetten,
de kinderen van her toernooi zullen dankbaar zijn dat de scores snel bekend zijn
groet Piet Heldens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan