Round cables de moeite waard?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hej mensen

ik heb een klein vraagje
ik heb op de site powerparts mooie round cables gezien
voor een betere airflow en omdat je kast dan wat opgeruimder is maar is dit wel goed om te kopen?
of is het zonde van je geld

zo niet
welke kabels heb ik dan nog
die ATA of die SCSI, Fdd?
(CD-rom, Floppy, HDD, Brander, daar wil ik de kabels voor gebruiken)
(*kijk bij cables* in het menu)

alvast bedankt

[Cage] :thumb:

Laatst bewerkt:
Dit hangt ook van je kast af. Ik heb twee pc's, de ene met een AOpen bigtower (van 2 jaar geleden) en daarin kon ik de roundcables moeilijk of niet kwijt. Dit kwam doordat de kabels veel ruimte nodig hebben daar waar ze uit de connector komen -ze maken een grote bocht- en die ruimte geeft die kast niet.

Je hebt 2 IDE- en 1 floppy-kabel nodig.

Voor harde schijf, ATA-UDMA (80 aderig), voor CD-rom enz is meestal 40 aderig voldoende. ATA~IDE

Verder 1 floppy-kabel.

Zonde geld? Ja, ik vind van wel. Ik maak ze zelf wel rond met bindkabeltjes.

dan denk ik dat mijn kast dat ook niet kan hebben nee, want de ruimte is dan niet optimaal voor die kabels
:( nou ja toch vriendelijk bedankt voor je reactie :D

[Cage]

Ps: als er mensen zijn die hier wat over hebben aan te merken over dick zijn reactie dan hoor ik het graag, bedankt.

Geplaatst door Tiborv
Voor harde schijf, ATA-UDMA (80 aderig), voor CD-rom enz is meestal 40 aderig voldoende. ATA~IDE

Verder 1 floppy-kabel.

Zonde geld? Ja, ik vind van wel. Ik maak ze zelf wel rond met bindkabeltjes.

ja daar heb je gelijk in maar ja ik heb een window in mijn kast en dat lijkt dan misschien wat minder mooi
als ik ze zelf in elkaar bind.

maar ja zoals ik al zei
mijn kast kan die andere kabels vast niet aan dan!

bedankt voor je snelle reactie
[Cage] :thumb:

Gewoon zelf maken zoals Tiborv al aangaf.
Ik neem aan dat de kabels die nu in die kast zitten, niet echt te lang zijn.

nee niet heel lang maar nemen wel een heel veel ruimte in!
maarja ik denk dat ik dan maar even een zakkie tighgrips haal (hoe je het ook schrijft :))
bedankt voor jullie reactie/informatie!

ja daar heb je gelijk in maar ja ik heb een window in mijn kast en dat lijkt dan misschien wat minder mooi

heb zelf ook een window in mn kast, en heb zelf ook mn kabels gerounded, en ik vind niet dat het er lelijk door geworden is ofzo...(zie bijlage) maja das mijn mening :)

Bijlagen

• 0000.jpg
    0000.jpg
    52,6 KB · Weergaven: 54
hehe lang geleden dat ik deze topic heb geopent leuk dat er nog iemand op reageerd ;)

maaruh nee ik vind het ook wel mee vallen ja, ziet er niet lelijk uit nee!

jah ik reageerde maar want de status stond nog op onopgelost... dus nog ff een post kon geen kwaad dacht ik ;)

hee nee natuurlijk niet
bedankt voor je info hoor :) top!

Geplaatst door daanos
heb zelf ook een window in mn kast, en heb zelf ook mn kabels gerounded, en ik vind niet dat het er lelijk door geworden is ofzo...(zie bijlage) maja das mijn mening :)
Redelijk netjes geround, maar persoonlijk vind ik het nog een rommeltje hoor.
Als ik zo je bijlage bekijk kan je het nog wel beter krijgen.
Ook om een betere doorstroming van je lucht te krijgen.;)

hoe zou hij inprenciepe zijn kast nog beter kunnen opruimen!? dan hoe hij het nu heeft

Geplaatst door cage
hoe zou hij inprenciepe zijn kast nog beter kunnen opruimen!? dan hoe hij het nu heeft
Je kan ze beter rounden en de kabels zoveel mogelijk achter in de pc wegwerken, aan de kant van het moederbord.
Op deze manier zitten ze je airflow(luchtstroom) het minste in de weg.

Laatst bewerkt:
zou kunnen, bedoel jij dat ik gewoon mn moederbord eruit moet halen, kabels erachter, moederbord er weer in?

Geplaatst door daanos
zou kunnen, bedoel jij dat ik gewoon mn moederbord eruit moet halen, kabels erachter, moederbord er weer in?
Dit zou ik niet doen.
Als je er teveel achter doet kan het moederbord onder (kracht)spanning gaan staan en heb je kans dat er kleine haarscheurtjes onstaan.
Buiten dat, de voedingsdraden kunnen een klein beetje straling afgeven, wat je liever niet zo dicht bij je moederbord wil hebben.

Ik heb het zo gedaan;
De voedingdraden(cd-rom HDD, enz) zitten met een ty-ripje(hoe je het ook schrijft) aan de achterkant van de 3,5inch HDD-bracket vast.
Dus als je vanaf de open kant kijkt, de achterkant.
De andere voedingsdraden voor m'n fan's en verlichting zitten achter de stalen plaat waarop je moederbord is gemonteerd.
Dus tussen het paneel en die stalen plaat in.

De IDE-kabels, op dit moment niet geround, zitten plat tegen de achterkant aan.
Dit kwam voor mij mooi uit, omdat nu m'n geluidsisolatie er mooi voor zit.:)
De IDE-kabels zijn nu ook voor een groot gedeelte niet meer te zien.

Je kan ff kijken op m'n site(tje) voor foto's.
Link "mijn systeem".
Dit zijn nog oudere foto's met nog aardig wat kabels in het zicht, maar wel met heel duidelijk een vrije ruimte.
De situatie is nu ff beter, maar ik heb nog geen nieuwe foto's.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders hoor ik het wel.

PS dat systeem klopt ook niet meer echt.
Heb nog geen tijd gehad dit aan te passen.:rolleyes:

ok thnx voor de tips ik zal nog wel ff kijken wat ik ga doen allemaal

Geplaatst door crash

Dit zou ik niet doen.
Als je er teveel achter doet kan het moederbord onder (kracht)spanning gaan staan en heb je kans dat er kleine haarscheurtjes onstaan.
Buiten dat, de voedingsdraden kunnen een klein beetje straling afgeven, wat je liever niet zo dicht bij je moederbord wil hebben.

Ik heb het zo gedaan;
De voedingdraden(cd-rom HDD, enz) zitten met een ty-ripje(hoe je het ook schrijft) aan de achterkant van de 3,5inch HDD-bracket vast.
Dus als je vanaf de open kant kijkt, de achterkant.
De andere voedingsdraden voor m'n fan's en verlichting zitten achter de stalen plaat waarop je moederbord is gemonteerd.
Dus tussen het paneel en die stalen plaat in.

De IDE-kabels, op dit moment niet geround, zitten plat tegen de achterkant aan.
Dit kwam voor mij mooi uit, omdat nu m'n geluidsisolatie er mooi voor zit.:)
De IDE-kabels zijn nu ook voor een groot gedeelte niet meer te zien.

Je kan ff kijken op m'n site(tje) voor foto's.
Link "mijn systeem".
Dit zijn nog oudere foto's met nog aardig wat kabels in het zicht, maar wel met heel duidelijk een vrije ruimte.
De situatie is nu ff beter, maar ik heb nog geen nieuwe foto's.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders hoor ik het wel.

PS dat systeem klopt ook niet meer echt.
Heb nog geen tijd gehad dit aan te passen.:rolleyes:

ja ik kijk ook even hoe ik het kan opschonen!
ik ben benieuwd naar een foto :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan