route met Chello

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
deze vraag is nog steeds niet opgelost. Iemand nog tips?
 
Je router heeft 2 ip-adressen. 1 voor de binnenkant van het netwerk (192.168.x.x) en 1 voor het internet (Ip-adres van Chello).

Kun je het IP-adres van Chello ook pingen. Dan kun je zien of dat wel werkt. Als dat lukt kun je kijken of het mogelijk is om de gateway die opgekregen hebt te pingen is. De gateway is de eerste router van Chello die je tegenkomt op internet.

Kijk eerst eens of dit lukt.
 
Dat lijken me inderdaad weer extra mogelijkheden om te proberen Bokkie. Maar hoe ping ik het IP-adres van Chello? Is dit een ander adres dan dat ik van Chello heb opgekregen?En hoe ping ik de gateway? Je merkt, ik begrijp niet precies hoe ik wat moet doen. Dit is redelijk nieuw voor mij en ik heb eigenlijk een stukkie begeleiding nodig met meer gedetailleerde beschrijving van de handelingen die ik moet uitvoeren.
 
het lampje van de wan aansluiting brand deze?
heb jij een com21 modem zo ja dan moet je dus de ip en mac adrews over nemen in de router.
zo niet automaties dhcp aan zetten.
voor het gemak zou je eerst de comp zonder router kunnen ansluiten en dan je ip even opvragen met
winicpfg of ipconfig voor xp en 2000
tussen de router en de modem zit een streath kabel ?
:rolleyes:
 
Het IP-adres van Chello is het IP-adres dat je van Chello hebt gehad, evenals de Gateway.

Pingen doe je als volgt:
- Ga naar Start
- Uitvoeren of Run
- Typ in: command en druk op Enter
- Er verschijnt een Zwarte DOS-box
- Typ hier na > , PING IP-adres

Bijvoorbeeld: c:\> ping 192.168.2.1
Als het werkt dan zou je reply's moeten kijken als het niet werkt krijg je time-outs
 
bedankt, alles opgelost, nu nog wat aan de snelheid doen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan