Routelijsten n.a.v. Deelnemers

Status
Niet open voor verdere reacties.

MEradus

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Hallo!

Ik ben vandaag begonnen met het maken / bijhouden van een bepaalde lijst bij mij op het werk.
Nu heb ik al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.

Ik heb 3 tabbladen in Excel, 1 staan de deelnemers in met hun naam, adres, telefoonnummer, en vervolgens op welke dag (heen / retour) route hij/zij zit.
De reden dat ik deze lijst wil hebben is omdat deze zo vaak veranderd wordt en mij daar veel te veel tijd in gaat zitten.

Waarschijnlijk wil ik te veel, maar ik zou graag op het moment dat ik een routenummer invoer in het gele gedeelte (zie bestandje). dat hij alles invult bij de routes (als het mogelijk is zelfs incl de aantal 'nieuwe' regels.)
Daarna zou het zo moeten zijn dat we alleen maar een wijziging hoeven te maken in de deelnemers lijst ( die variabel is ).

Ik hoop dat ik niet te veel vraag en dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast heel erg bedankt!

Bekijk bijlage Helpmij_Routes.xlsx

Ik snap niet helemaal wat je voor ogen hebt; kun je niet een voorbeeldje maken met wat het zou moeten worden? Ik vermoed dat je met de functie VLookup in combinatie met Celvalidatie (lijst waarin je de deelnemer kiest) een heel eind komt. En dan staat je vraag dus in het verkeerde forum, want je kunt denk ik alles met standaard Excel functionaliteit oplossen. Waarom denk je dat het geprogrammeerd moet worden?

Het is misschien moeilijk uit te leggen, maar het was de bedoeling om het maken en laten zien van een routelijst (een stuk) makkelijker zou worden. En met vert.zoeken krijg ik het niet voor elkaar.
Misschien plaats ik hem zo wel even in een ander forum! Thanks

MEradus,

Met formules ga je dit niet voor elkaar krijgen, dit is volgens mij meer een klusje voor
VBA (vandaar natuurlijk ook de naam van het forum).

Hierbij een opzetje hoe je het met VBA kan oplossen.
Misschien niet de mooiste manier, maar het werkt wel.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpMijRoutes.xlsm

Hoi Elsendoorn2134,

Bedankt voor de bevestiging dat dit inderdaad een VBA klusje is. :)
En bedankt voor het opzetje incl de uitleg in pseudocode.

Ik heb hem zojuist getest, maar nu geeft ie een foutmelding bij een lege cel, foutmelding 1004 Methode Range van object_Global is mislukt.

Hij zou dus bij een lege cel naar de volgende cel moeten gaan, want een deelnemer gaat niet elke dag.
Dit ben ik er vergeten bij te noteren.

(Als alle cellen gevuld zijn, wekt ie trouwens exact zoals ik het voor me had!!).

Ik ben zelf al een beetje aan het fröbelen geweest, maar ik kom er niet uit.
Zou je voor mij nog even kunnen kijken?

Alvast bedankt!

Hoi,

Bedankt!!
Dit werkt helemaal zoals ik het voor me had!!

Toch nog 1 vraagje, als ik (zoals ik nu gedaan heb) de routenaam aanpas van 101 naar 101v dus bij elke route komt een v achter van "Vakantie" geeft ie een foutmelding. Methode range object.....
Dit doe ik in een apart bestand (zelfde tabbladnamen) maar die zijn voor de vakantie routes. En op 1 of andere manier pakt ie dat niet.
Ik heb al zitten zoeken, maar ik kan het niet vinden. Zou je me hier misschien nog mee kunnen helpen?

Michel,

Het bestand moet weten waar hij moet beginnen met het invullen van de verschillende routes.
In welke cel moet ik beginnen voor route 101 heen en in welke cel moet ik beginnen voor route 101 retour.
Daarvoor heb ik benoemde reeksen aangemaakt.
Ga in het lint naar "Formules", ga naar "Gedefinieerde namen" en klik op "Namen beheren".
Hier zie je hoe het programma weet in welke cel hij moet beginnen.
Als je nu een nieuwe route aan maakt (of een andere code gebruikt) zul je het programma moeten laten
weten waar hij moet beginnen. Als hij de routenaam 219 of 101v niet kent krijg je bovenstaande foutmelding.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan