routeplanner op basis van coordinaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cow18

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Besturingssysteem
Windows
Office versie
Excel365
Dit is voorlopig eventjes aftasten wat de mogelijkheden zijn, maar ik zou heel graag voor een 50-tal plaatsen (het zijn eigenlijk akkers langs de weg) hun coordinaten (in graden noorderbreedte en oosterlengte of iets anders) éénmalig vastleggen. Het dichtst bijzijnde huisnummer kan daar vlotjes 1 km vandaan zijn.

Nu kan ik dit bijvoorbeeld in google maps met het handje doen en krijg ik netjes het resultaat (via de kortste weg)
Maar :
- hoe organiseer ik een vaste database met de coordinaten van 50 dergelijke punten
- hoe krijg ik de afstand als ik vraag om van punt A naar punt C en eventueel nog naar G te rijden

Ik had al eens gezocht hier en dan vind je de afstand tussen postnummers bv

Bijlagen

• Aantekening 2020-05-12 055301.png
    Aantekening 2020-05-12 055301.png
    17,7 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
@Mde, dat is de afstand in vogelvlucht, maar ik had wel graag de afstand via de kortste weg gekregen. Toch bedankt

Wat is bij jou 'de kortste weg' ?

Welk vertrekpunt ?
Welk aankomstpunt van een akker (die er natuurlijk diverse heeft).

Ben wat aan het stoeien geweest.

2 willekeurige punten en per toeval gekozen zodat ze niet aan de openbare weg liggen.
vertrek = 50.996654 , 2.721275
aankomst= 51.02146 , 2.729601

Als ik die 2 waarden netjes intik als zoekopdracht voor de routeplanner, dan zie ik op het scherm, eerst netjes een stippellijn naar de dichtste openbare weg, dan netjes de weg tot de dichtstbijzijnde openbare weg van de bestemming en dan weer een stippellijntje. De afstand zal vermoedelijk enkel het stuk langs de openbare weg zijn.

Vermoedelijk moet ik nu even mijn weg zoeken met webscraping of iets dergelijks.
't Zal niet voor deze week zijn.

In OsmAnd is het 3,97 km, naar het perceel langs de Noordossenaarstraat.

Laatst bewerkt:
Er komen steeds meer alternatieven voor Google maps zo te zien, nu ik zo snel de features doorlees.
Heb je hier met de desktop-versie gewerkt ?
Het is wel de bedoeling om op zo ver mogelijk de wegen te blijven rijden, ik zag daar iets van een fiets en wandel-versie.
Hoe heb je je resultaat bereikt ? Alles met het handje ingevuld en het resultaat overgenomen ?
Het ziet er alvast veelgelovend uit, ik test het vanavond eens uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan