router aan router

Status
Niet open voor verdere reacties.

janpiet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hallo,

Ik heb 1 router van Planet (allemaal utp uitgang).

Maar sinds kort heb ik een laptop met WIFI.

Nu heeft de router van planet geen antenne, dus heb ik een draadloze router van Netgear gekocht, om vervolgens op een vrij poortje, van de planet router aan te sluiten.

Werkt niet!

Waarom niet?
Kan er geen router aan router?

Ik post een plaatje mee, voor de duidelijkheid.:(
router-to-router.jpg

Kun jij de netgear router ook van ipadres laten veranderen? Die zal ook in de 10.0.0.x range moeten komen. Daarnaast moet je ook kijken of de netgear ook van de router functie af kan. Dat het een accesspoint wordt. (je had ook een accesspoint kunnen kopen ipv een router).

Heeft de netgear ook een modemfunctie? Zoja dan kan de modem van planet er ook tussenuit .

Kun jij de netgear router ook van ipadres laten veranderen? Die zal ook in de 10.0.0.x range moeten komen. Daarnaast moet je ook kijken of de netgear ook van de router functie af kan. Dat het een accesspoint wordt. (je had ook een accesspoint kunnen kopen ipv een router).

Heeft de netgear ook een modemfunctie? Zoja dan kan de modem van planet er ook tussenuit .

De ADSL router kan er zo-ie-zo niet van tussen: deze zet de telefoonlijn om, naar UTP connector.

Als ik met de laptop inlog op de 192.168.0.1 dan komt de wizard, en zoekt hij naar internet: ook staater dat hij de gateway heeft gevonden van 10.0.0.138

dan wordt er gezegt "PPTE gevonden"dan vraagt hij gebruikersnaam etc, van planet, ingevuld: en bij stap 2 gaat ie verbiding maken, en lukt niet..

Laatst bewerkt:
opgelost!

OPGELOST :thumb:

Ik heb het macadres van de eerste router ingevult bij de geavanceerde setup.
Ook de Pri en Sec DNS'sen.

Bedankt nog! Slotje aub!
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan