Router aangesloten maar een internet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Steffie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Berichten
149
Hallo,

Ik heb internet van @home en heb een router+usb sticky voor de ontvangst aangeschaft in de winkel.

Bij de router zat een korte kabel bij geleverd die vanuit de modem naar de router moest lopen. dit heb ik ook gedaan (uiteraard in de modem aansluiting op de router).

ik installeer de softwaer voor het ontvangst stickje en doe het stickje in de computer. Voila ik heb ontvangst en dus ook internet, tenminste dat dacht ik.

Ik wil internet opstaren en dus mooi geen internet. De ontvangst is er wel als ik rechts onder in het beeldscherm kijk (altijd minimaal 80%) hier kan het dus niet aan liggen lijkt me. Ik ben ook even naar de modem van @home gelopen en de modem geeft ook aan dat de pc aan staat. Kortom de verbinding tussen de router en de pc is er.

Echter de internetverbinding komt niet door. Ik heb ook even via mijn mobile telefoon verbinding proberen te zoeken met het internet via de router. Mijn telefoon gaf aan "Geen reactie van Gateway". Ik denk dus ook dat dit mijn probleem is.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem oplos?

Ps. de router is van Sitecom en de usb ontvangst stick ook.

B.v.d.

Met vriendelijke groet,

Stefan van Lohuizen
 
Laatst bewerkt:
in de router wel het cc nummer geplaatst.
dat is nu je computernaam maar die moet dus in de router komen.

bv cc123456-a
 
in de router wel het cc nummer geplaatst.
dat is nu je computernaam maar die moet dus in de router komen.

bv cc123456-a


En dat doe ik bij de instellingen van de router (in het intenet scherm zeg ma) inloggen op 192.000.0.0 <-- inloggen op ip adres van de router en daar ergens het erin zetten?
 
waarschijnlijk eerste pagina...
iets van hostnaam denk ik.....
 
ja nou ik heb zoiets geprobeerd echter het werkt niet...
Ik heb net ook nog iets anders geprobeerd.

Ik heb mijn kabel die normaal vanaf mijn modem rechtstreeks naar mijn pc gaat eens in de router gedaan. en toen naar mijn pc. Toen had ik dus ook geen internet.

Het lijkt er dus op dat de router geen internetsignaal door geeft. alsof hij hem vast houd.

Nu de kabel weer rechtstreeks vanuit de modem naar mijn pc loopt werkt hij uitstekend.

bovendien zag ik dit bij het tabblad internet staan in de configuratie van de router:
IP Address : 0.0.0.0
Subnet Mask : 0.0.0.0
Default Gateway : 0.0.0.0
DNS IP Address : 0.0.0.0


Lijkt me ook niet helemaal kloppen. Ik zou niet weten hoe ik deze instellingen goed krijg.
 
oké,
doe je kabel van je modem naar de router in de wan poort
dan in poort 2 doe je een kabel die naar je computer gaat.
dan start je de pc op.
dan kijk je welk ip adres je krijgt en zet dat hier even neer.
moet iets zijn van 192.168.1.
 
nou ik heb dat al eens eerder geprobeerd. tenminste als ik je goed begrijp...
Ik heb een kabel in modem aansluiting van de router gedaan. en die kabel dus ook in de modem gedaan.

De kabel die ik eerder altijd vande modem naar de pc liet lopen heb ik in poort 1 van de router gedaan en die naar de pc te laten lopen.

vervogens duurde het heel lang om inte loggen op de router. (geanuleerd dus maar)

ik heb even weer de opstelling gemaakt voor draadloos internet en daar screens gemaakt van wat ik krijg te zien.

ik heb 2 screens met gegevens die ik in windows zie over de draadloze verbinding en een screen over de gegevens die ik zie in de meegeleverde software van de router.
 

Bijlagen

  • gegevens windows.JPG
    gegevens windows.JPG
    61,2 KB · Weergaven: 54
  • gegevens software sitecom.JPG
    gegevens software sitecom.JPG
    51,6 KB · Weergaven: 58
Je MOET eerst bedraad in de router anders krijg je het niet aan de praat.

sluit je wel de kabel van het moden naar de router in de wlan ingang dus niet 1 van de vier poorten.
dan in poort 2 of 3 of 4 de kabel van router naar pc.
dan open je de webbrowser en type je in een lege adresbalk 192.168.0.1
dan ga je naar de wizard en voer je die uit....als er gebraagd wordt om een host naam dan komt daar het nummer van @home te staan.
 
goed ik heb toch het idee dat onze verhalen langs elkaar heen lopen haha

ik heb achter in mijn router 5 aansluitingen. 1 aansluiting waar de kabel in moet van uit de modem (dat heb ik)

vervolgens heb ik nog 4 aansluitignen voor kabels naar verschillende pc's.
Ik heb gedaan zoals je zei en in 1 van die 4 aansluitingen een kabel gedaan en die naar de pc gedaan (via het verlop stukje van @home. is een verloop stukje die van ethernet kabel na usb gaat)

goed toen geprobeerd inteloggen op de router zoals jij ook zegt. vervolgens duurd het eeuwen voor ik gegvens van de router voor mn neus krijg.

maar ik zal het hele proces nog eens proberen.

Ik neem aan dat je het computer nummer van @home bedoeld die ik heb gekregen?

EDIT:

Ik heb dus nog een keer gedaan wat je zei.
Het heeft niets geholpen. Ik heb de wizard doorlopen en de computernaam ingevult die ik heb gekregen van @home. Zowel volledig in hoofdletter en een keer volledig in normale letters.

Nog steeds geen draadloos internet. Ik weet het echt niet meer haha
 
Laatst bewerkt:
doe dan eens kabel van pc naar router en dan in de wlan aansluiting
niet de modemkabel aansluiten
 
Oke dat zal ik zo gaan doen.

Maar waar wil je dat ik dan vervolgens kijk?
Gewoon weer bij het tabblad internet?
Of weer de wizard doorlopen??
 
Laatst bewerkt:
wizzard doorlopen
 
Nou eerlijk gezegt veranderd er helemaal niets.

Even een vraagje ernaast.
Ik keek net op de doos van de router en zag dat het een router is voor draadloos netwerk. Direct even op de site van sitecom gekeken en zag dus dat er speciaal routers zijn voor draadloos internet...

Kan dit mijn probleem zijn?
Dat in de winkel mij de verkeerde router is meegegeven?
 
Ik heb die link door genomen maar het heeft niets geholpen....

Even een overzicht van hoe ik de boel heb aangesloten

Vanuit mij modem loop nu een kabel rechtsstreeks naar mijn computer dus nu kan ik gewoon op internet.

Wil ik draadloos internet dan moet deze kabel uit mijn modem omdat er een kabel van de modem naar de router moet.

Ik doe dus een kabel van de modem naar de router. en vervolgens moet er dus een signaal naar mijn computer gaan waar door ik internet zou moeten ontvangen....
Ik zie dit juist lijkt mij???

Het signaal van de router komt wel aan bij mijn computer alleen ik kan niet op internet...
als ik met mijn mobile telefoon zoek naar dat signaal vind ik hem ook. ik kan ook proberen op internet te gaan met mijn telefoon via het signaal alleen dan krijg ik de melding: "Geen reactie van Gateway"...

moet ik het signaal nog koppelen aan de internet opties ofzo?
of hoe zorg ik dat die "Gateway" wel reageerd?
 
de kabel van de modem gaat naar de router
dat is de wlan poort een poortje appart
dan gaat er een kabel van poort 1 tot en met 4 naar de computer
dan type je in de lege adresbalk van je browser 192.168.01 geen www of http ervoor.
dan doe je de wizzard en vil je het cc nummer in.
vanaf nu heb je internet.
daarna pas het draadloze gedeelte inwerking stellen.
 
de kabel van de modem gaat naar de router
dat is de wlan poort een poortje appart
dan gaat er een kabel van poort 1 tot en met 4 naar de computer
dan type je in de lege adresbalk van je browser 192.168.01 geen www of http ervoor.
dan doe je de wizzard en vil je het cc nummer in.
vanaf nu heb je internet.
daarna pas het draadloze gedeelte inwerking stellen.

Dat is dus precies wat ik heb gedaan hahaha
ik heb ook nog maar eens voor de 2e keer op de site van Sitecom staan snuffelen.
en kwam daar wel noodzakelijke info tegen. Het bleek dat de firmware geupdate moest worden als je een @home verbinding hebt. (wat ik dus heb)

Ik heb dus ook netjes de firmware geupdate zoals het was beschreven.
Het lag dus niet aan jou/mij dat we het niet aan de praat kregen...

Helaas heb ik nog steeds geen internet. Dus ga ik maandag gewoon Sitecom maar bellen. Misschien dat er nog meer specifieke instellingen zijn voor @home....

Toch erg bedankt voor de info.:thumb::thumb::thumb:
 
Ik zie nog niet dat je ergens in dit verhaal je cc nummer in de routrer hebt ingeklopt.

De afbeelding die je toegevoegd hebt staat alleen de status maar. kijk eens onder geavanceerde instellingen van je router of je daar ergens je hostname (CC-XXXXXXXa) in kwijt kan
 
Ik zie nog niet dat je ergens in dit verhaal je cc nummer in de routrer hebt ingeklopt.

De afbeelding die je toegevoegd hebt staat alleen de status maar. kijk eens onder geavanceerde instellingen van je router of je daar ergens je hostname (CC-XXXXXXXa) in kwijt kan


bij geavanceerde intstellingen van de router kan ik alleen ip adressen invullen. Geen computer naam... Bij wizard kon ik deze wel invullen en heb dit dan ook meerdere malen gedaan :p

hier een afbeelding met daarop het bewijs
 

Bijlagen

  • pc naam wel ingevoerd.JPG
    pc naam wel ingevoerd.JPG
    76,2 KB · Weergaven: 54
Je hebt net het bewijs geleverd dat jou computer de cc naam als naam heeft ipv de router :)
Maar doe nu even een reset van je modem. (stekker eruit en daarna even een minuut of 5 wachten voordat je hem er weer in stopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan