router aangesloten op experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandersmit

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2002
dag allen,

mijn vraag luidt al volgt.
ik heb een experiabox van kpn een tplink router en een externe harde schijf.
nou heb ik tplink router aangesloten op de experiabox de kabel loopt van een lan uitgang van de experiabox naar de wan poort op mijn tplink router.
en op de tplinkrouter heb ik mijn externe harde schijf aangesloten.

dit heb ik zo gedaan omdat de experiabox helemaal dicht is getimmerd en ik mijn externe harde schijf van buitaf wil benaderen en zodoende poort 21 moest openzetten.

maar weet iemand een manier om achter het ip adres te komen van mij tplink router om vervolgens in de webinterface te komen.
in de webinterface van de experiabox kom ik wel 192.168.2.254.
maar het gaat mij juist om de webinterface van de router die is aangesloten op de wan poort (tplink)

groeten Sander

Probeer het kabel tussen experia box en router anders aan te sluiten. Op de experiabox in een lan port en op de router in lan 1 port. De router moet je in bridged mode configureren. Of je dat helpt je exerne harde schijf via internet benaderbaar te maken weet ik niet.

en je kunt poort 21 niet open zetten in de experia box?

want 2 routers zo maar op elkaar aansluiten is zelden een oplossing die de voorkeur heeft... portforwarding moet in de gateway en dat blijft in dit geval de experia box als ik je verhaal goed begrijp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan