Router aansluiten achter Alice modem.

• Onderwerp starter Onderwerp starter apex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apex

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Beste helpmij members,

Ik heb een vraagstuk waar ik zelf helaas niet uitkom.

Situatie:

Alice modem ( CopperJet 1616-2P) blijkt maar één ethernet poort te hebben.. sigh
Had gelukkig nog een Sitecom mimo-xr router liggen die ik voorheen gebruikte ter verbreding van de draadloze dekking thuis.

Echter als ik het Alice modem met de router verbind begint deze zich te resetten(alle lampjes in een keer uit en aan, en dit steeds weer) en op mijn computer zie ik alleen maar Netwerk adres opvragen en Verbinding verbroken die zich parralel met het knipperen van de lampjes afwisselen.

Ik denk dat het een probleem is met de interne IP verdeling o.i.d. maar ik ben nogal een leek op dit gebied en kan dus graag wat hulp gebruiken!

Ik moet 2 pc's met de kabel en 4 Pc's / PS3 e.d. draadloos aansluiten.

Elke pc draait windows xp verder..

Mvg,
Apex

Probeer eerst het volgende:

Zet het volgende uit:
álle pc's en/of laptops en het modem van Alice.

De router staat dus nog AAN

Reset de router (je ziet dat kleine indrukgaatje op de achterkant waar je zo'n 10 tot 20 seconden een pennetje in moet drukken terwijl de router nog AAN staat.
Je wacht een poosje tot de router weer geheel on-line is.

Haal nu ook de stroom van de router!!!

Zet nu EERST het modem van Alice aan en wacht enige tijd tot deze geheel on-line is.
Nu HIERNA de router en weer even geduld .....
Tenslotte EERST een bekabelde pc of laptop om te kijken of je (Inter-) netwerkverbinding hebt.

Werkt alles weer, dan kan je beginnen aan het hoofdstuk 'beveiliging'

Laatst bewerkt:
Helaas, alles geprobeerd maar op het moment dat ik de kabel van de modem naar de router inplug én de kabel van de router naar mijn computer gaan alle lampjes steeds aan en uit ! :S

Helaas, alles geprobeerd maar op het moment dat ik de kabel van de modem naar de router inplug én de kabel van de router naar mijn computer gaan alle lampjes steeds aan en uit ! :S

Dan doe je het dus niet goed.
VOORDAT je sowieso ook maar ergens 'stroom' op zet, sluit je eerst alles onderling aan via de netwerkkabels.

en hierna pas weer voeding in de volgorde zoals ik aangaf.

dat heb ik gedaan.

Op de computer zie ik het volgende..

Netwerkadres verkrjigen ongeveer 5 à 10 sec...
Netwerkkabel niet aangesloten.

en dat herhaalt zich steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan