Router aansluiten op modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vencinto66

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Hallo ik heb een arris moden van @home en nou heb ik een router gekregen(alleen router geen kabels en toestanden erbij) de router is van speedtouch. Maar nou is mijn vraag hoe kan ik mijn modem op de router aansluiten? Heb ik hier voor een kabel nodig?

MVG Vencinto66

Welkom bij Helpmij.nl

de kabel die van je aris naar de computer gaat die stop je in de wan poort van de router.
en dan van de router komt er een kabel naar je computer.
dit zijn allemaal normale utp kabels (straight)
in je router het CC of CP nummer van @home zetten en je bent gereed.

de kabel die van je aris naar de computer gaat die stop je in de wan poort van de router.
en dan van de router komt er een kabel naar je computer.
dit zijn allemaal normale utp kabels (straight)
in je router het CC of CP nummer van @home zetten en je bent gereed.

Ik had een internetkabel die had ik in de router en modem gedaan. Dan heb ik de internetkabel van de computer ook in de router gedaan. Toen heeft de verbinding het even gedaan maar toen verbrak de verbinding. Hoe kan ik dit oplossen?

MVG Vencinto

door het cc of cp nummer van @home in de router te zetten.

dat is nu de computernaam in jouw computer.

dus bv

cc123456-A dat nummer dus.

ik ging naar verbindingen, en toen had ik het ip ergens ingetoetst maar er kwam steeds bezig met verbinding maken en dan verbinding is verbroken.

MVG Vencinto

Laatst bewerkt:
en als je dat ip nummer weg haalt dan heb je wel verbinding ??

waarom vul je dat ip adres daar in ?
dat is in iedergeval niet je ip adres van @home.

dat is een nummer wat er zo uit kan zien
CC123456-A

dat nummer moet in je router komen te staan

Waar kan ik dat vinden dan? is dat je computer naam? Dan is dat deze CP xxxxxx-B

En moet ik dat in dat venstertje invullen? of waar ergens?

MVG Vencinto

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je computernaam maar even weggehaald.
Maar dat is het nummer ja.
Dat nummer moet in jouw router ingevuld word.
Niet in de vensters die jij liet zien maar echt in je router.

Meestal kom je met 192.168.1.1 in je router.
dan bij host dit nummer invullen.

Maar hoe kan ik dat in mijn router intypen? Ik heb er geen cd ofsow bij. Maar dat was niet mijn echte computer nummer;) Maar kunnen ze anders iets met je pc doen?

MVG Vencinto

router met kabel op computer aansluiten en dan het nummer intypen in je internet browser.

Ik heb het geprobeerd.. IK heb een internetkabel in de modem van @home gedaan en in aansluiting 1 van de router dan heb ik de kabel van de computer in aansluiting 2 van router gedaan. en typ ik bij explorer in CP123456-C maar dan komt er te staan kan pagina niet weergeven ik heb ook het ip daar ingetypt maar komt precies hetzelfde maar kan je hier in dit topic een voorbeeldje maken?

MVG Vencinto

welk merk router heb jij..en welk type

de speedtouch 580 is voor adsl...die gaat dus niet werken op een kabel aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan