router aansluiten op modemrouter + vragen over router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste ...

ik heb een tijdje terug een vraag geplaatst waarin ik aangaf dat de verbinding tussen mijn pc/laptop en nas erg traag waren. dit ligt naar mijn mening (en die van enkele collega's) aan de te trage interne snelheid van mijn modemrouter (een thomson twg870u die ik van upc heb gekregen).

het idee dat ik nu heb is om een gigabit router aan te schaffen, en mijn pc, laptop en nas hierop aan te sluiten. nu heb ik hier enkele vragen over:

1. hoe kan ik deze router aansluiten op de modemrouter zonder conflicten? ik moet dhcp en NAT uitschakelen begreep ik? maar volgens mij kan ik nat niet eens uitschakelen op deze modemrouter... en hoe verbind ik de modemrouter met de router, moet de kabel van een uitgang van de modemrouter in de ingang van de router?
2. als ik een gigabit router koop, met wireless snelheden tot 300mbs, maar de router beschikt niet over dual band, welke snelheden haal ik dan? ik zat nl te kijken naar een sitecom X4 (ik wil geen dual band omdat 1 van mijn laptops en mijn iphone dit op een of andere manier niet ondersteunen, of ligt dit aan de thomson modemrouter?)
3. weten jullie eventueel nog een betere oplossing voor mijn nas probleem?

Voor wat meer achtergrond informatie over mijn NAS probleem, zie mijn eerdere vraag

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

alvast bedankt

ik snap wat de dualband inhoud, maar het probleem is dat de modemrouter van upc op 2.4ghz max 30mBs haalt... en dus niet de volle 60. ik vroeg me eigenlijk af als ik die x4 router haal, die niet dual band is, of ik op die 2.4ghz dan WEL boven de 30mBs uit zal komen? en wat de snelheid zal zijn als ik dan iets transfer van de nas naar mijn wireless laptop. ik wil de nas namelijk voornamelijk gebruiken om full hd films naar de laptop te streamen en dat kan dus momenteel niet omdat de snelheid van de nas naar de laptop maar 4mbs is... een nas heb ik overigens al ;)

weet je zeker dat dhcp uitzetten op de modemrouter voldoende is? krijg ik dan geen conflicten oid?

Om verwarring te voorkomen zal ik de gehele situatie nog maar even kort schetsen;

ik heb: een modemrouter van upc (thomson twg870u) met een 60mBs internetverbinding, hierop staan bedraad aangesloten; een desktop en een NAS (seagate blackarmor 220), tevens is mijn laptop draadloos aangesloten.

probleem: de kopieersnelheid van de NAS naar de laptop is 4mbs, de kopieersnelheid van de NAS naar de desktop is zo rond de 10-15mbs. Met een vorige router (en dezelfde laptop en desktop) haalde ik voorheen >20mbs

feiten: mijn wireless ontvangt met max 35mBs omdat ik op single band zit. Op dual band ontvang ik wel 60mBs internet en kan ik ook met 10-15mbs naar de laptop kopieren, maar werken de laptop van mijn huisgenoot en het internet op mijn telefoon niet.

ik wil: Een snelheid van de NAS naar mijn draadloos aangesloten laptop, die hoog genoeg is om full hd films zonder 'stotteren' te kijken. Tegelijkertijd wil ik wel internet op mijn telefoon en mijn huisgenoot zijn pc blijven behouden, dual band is dus geen optie.

mijn idee: een extra router aansluiten (sitecom X4), die enkel single band heeft, maar wel beschikt over gigabit en wireless speed tot 300mBs

mijn vragen:
- als ik de router die ik bij 'mijn idee' omschrijf aanschaf, hoe moet ik deze aansluiten om geen conflicten met de modemrouter (omschreven bij 'ik heb') te krijgen, en zal deze voldoen aan de eisen die ik stel bij 'ik wil'?
- de sitecom x4 schijnt niet te beschikken over dual band. hoe kan deze dan toch tot 300mBs halen? is dit uberhaupt wel mogelijk?

Hopelijk is het een beetje begrijpbaar zo :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan