Router aansluiten op Sony kdl40w4500

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxbrok

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Ik heb naar volle tecredenheid een Sony kdl40W4500 TV maar krijg met geen mogelijkheid een werkende verbinding met mijn Linksys router wrt54G via de netwerkverbinding die op deze TV aanwezig is.
Op verzoek van de Linksys helpdesk heb ik ook de laatste firmware geinstalleerd maar dit maakt geen verschil
Wie heeft dit wel voor elkaar gekregen?

sony 40w4500 via router

Hallo Maxbrok,

ik heb dezelfde LCD tv en ook dezelfde WRT54g linksys router en zit dus ook met dit probleem, zodra ik hem aansluit herkend de mediaplayer wel de tv en vraagt om toe te staan om bestanden te delen en zeg ik ja. vervolgens gebeurt er niks als ik mp3 of afbeeldingen afspeel via laptop, volgens tv info help scherm bij server instellingen zou de de firewall instellingen hiervoor moeten aanpassen, in de router zelf zou je eigenlijk niks hoeven te doen omdat dit automatisch gaat via DHCP .

ik weet dus ook niet hoe ik de firewall instellingen zou moeten aanpassen hierin, ik krijg geen automatische meldingen rechtsonder in de taakbalk dat er een apparaat probeert toegang te krijgen zoals dat eigenlijk wel zou moeten.

zodra jij meer weet hou ik me aanbevolen hier ook iets over te horen.

groetjes Hans

Bij mij is het nog erger.
De TV maakt geen verbinding met de router. Ik krijg elke keer de melding dat kabels gecontroleerd moeten worden en dat de DHCP niet automatisch een IP en DNS adres maakt terwijl deze toch zo zijn geconfigureerd in de setup.
Welke specifieke setup instellingen heb jij de router gegeven?
Ik heb wel de router met WAP beveiligd, is dit niet de bedoeling?

hoi Maxbrok,

kijk eens of je hier verder komt, van de officiele Sony support site, wel in het engels:

http://support.sony-europe.com/TV/tutorials/TV_Troubleshooting/tv_tblsht.aspx?site=,odw_nl_NL&m=KDL-40W4500
en dan op de knop Home Network (DLNA) drukken eronder, je krijgt dan een lijst met optie's voor probleemoplossing.

je router beveiligen met WAP of wat dan ook mag niks uitmaken, dit heb ik ook maar hij ziet de mijne wel in setup en zodoende dus ook alle IP gegevens , alleen ben ik nog niet zover dat die mijn laptop ziet, vreemd detail hierin: de laptop van mijn vriendin (ook binnen zelfde thuisnetwerk) herkent die wel en alle afbeeldingen en muziek die zij erop heeft ziet hij ook, alleen mijn laptop, die precies hetzelfde is krijg ik niet zichtbaar, raar maar waar....

mocht je nog vragen hebben stuur me even een berichtje op mijn email , probeer je dan wat meer uitleg mee te sturen waarmee je misschien verder mee komt.

mocht je zelf nog iets tegenkomen wat ik nog niet weet hoor ik het graag .

gr Hans :thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt.
Binnenkort ga ik het uitproberen.
Ik was al een stap verder door in de TV voor netwerk controle alles handmatig in te geven.
Toen was verbinding geslaagd.
Maar bij instellingenserverweergave kan de TV geen server vinden.
Op naar het volgende probleem dus.

als je weer een stap verder bent hoor ik het graag van je . zo te horen ben je nu dus net zo ver als ik met mijn laptop,
wel verbinding maar geen server weergave......

dit is de melding die ik krijg als ik serverdiagnose doe onder netwerkinstellingen:

er werden geen servers gevonden. controleer serverinstellingen en de netwerkinstellingen,
als u een pc gebruikt als server, controleer dan de firewall-instellingen.

bij netwerk IP adres instellingen staat bij mij DHCP (DNS automatisch)

IP = 192.168.1.108
metmasker = 255.255.255.0
Prim. DNS = 212.54.40.25
secun DNS = 212.54.35.25

als deze instellingen bij anders of hetzelfde zijn hoor ik het graag ook even, aangezien jij dezelfde router gebruikt zou dit wel kunnen denk ik..

ik heb verder dus 2 laptops in mijn netwerk ( met netwerkkabel aangesloten, dus niet draadloos ) en de sony tv dus ook met netwerkkabel.

in mijn thuisnetwerk met Mcafee bescherming wordt mijn tv wel gezien maar als onbekend apparaat met een ? vraagteken , ( zie plaatje )

1244719829.jpg

ik hoor het wel van je wat er verder bij jou gebeurt, ik weet niet waar jij woont , anders zouden we samen eens kunnen kijken hoever we komen ermee

mvrgr,
Hans

Laatst bewerkt:
OK
Ik was zover dat de verbinding geslaagd was maar de TV vind geen server.
er werden geen servers gevonden. controleer serverinstellingen en de netwerkinstellingen,
als u een pc gebruikt als server, controleer dan de firewall-instellingen.
Alle sugesties van de Sony site uitgevoerd. Microsoft firewall uit. McAfee firewall uit. Zoveel mogelijk applicaties uitgezet. IP van router is 192.168.1.2. rest van de IP's en DNS is anders als van jou.
Ik kap ermee
Bedankt voor de hulp tot zo ver.

Hoi Maxbrok,

jammer dat het bij jou ook niet lukt nog, ik kap er nog niet mee, aangezien het mogelijk moet zijn en ook wel werkt , ( zie laptop van mijn vriendin die het hier wel doet ) moet het toch nog iets anders zijn, wat weet ik nog niet, maar ik ga er mee door , hoop ook nog op reacties van anderen hierin.......

heb je misschien ook nog een 2e pc of laptop in huis , of eentje die je van iemand even op je locatie kan lenen hierin? als je die werkend krijgt heb je ook vergelijkend materiaal hierin......

ik hoop wel voor je dat het nog gaat lukken, mocht je nog iets horen hoor ik dat ook graag van je

als ik iets verder ben laat ik ook nog iets weten....

mvrgr,
Hans

Ik kan nog een keer mijn laptop van mijn werk meenemen en proberen.
Als dat iets opleverd laat ik het weten.

ik heb inmiddels een nieuwe laptop en deze ziet hem meteen, lag dus waarschijnlijk aan een instelling van de oude laptop dieniet standaard was, nu met vista geen enkel probleem,

hoop dat je er inmiddels ook uit bent.:)

gr,Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan