Router achter een router werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GroundZero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2012
Beste,

ik heb internet van Ziggo. Als ik ipconfig opvraag krijg ik de volgende gegevens:

DNS achtervoegsel: dynamic.ziggo.nl
IP adres: 84.31.83.143
Subnet: 255.255.254.0
Gateway: 84.31.82.1

Nu heb ik een Sitecom N300 Wireless router (X2) gekocht.

Wat ik vervolgens doe is de LAN stekker uit mijn laptop halen. Deze in de blauwe (modem) poort in de router steken.
Vervolgens plaats ik op LAN1 een LAN kabel welke ik ook met mijn laptop verbind.

Ik heb nu een LAN verbinding met mijn router en kan ook netjes inloggen op de router door het juiste IP adres in te typen.
Echter heb ik geen flauw benul hoe ik nu internet kan krijgen!

Zowel draadloos als via draad heb ik GEEN internet verbinding. Wanneer ik in het tabblad kijk voor Internet dan staat er ook
nergens een IP adres of wat dan ook.

Wel heb ik de mogelijkheid de DHCP server van de router zelf (Sitecom router dus) uit te schakelen. Echter heb ik geen flauw benul
van de instellingen die ik dan moet wijzigen zoals het IP adres en dergelijke.

op pagina 16 van de handleiding (link onderaan) zie je welk scherm ik het over heb. Ik kan de DHCP server uitschakelen maar dan moet ik
nog steeds (erboven) een IP Address en een IP Subnet Mask invullen.

Ik heb hier verschillende dingen ingevuld maar elke keer krijg ik een "beperkte verbinding" en heb ik geen internet. Ook kan ik de router niet meer
benaderen en moet ik hem naar fabrieksinstellingen terug resetten om weer op de router in te kunnen loggen.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik de router juist kan instellen zodat hij gewoon met draad als draadloos internet doorgeeft welke hij van
mijn Ziggo router krijgt.

Met vriendelijke groet

Handleiding van de router: http://www.gebruikershandleiding.co...rk-300n-router/preview-handleiding-65892.html

waarom zet je ook geen switch van 15 euro achter die router,ben je van alles af ,aan sluiten en klaar:D

Switch met WiFi?... ik ben in 3 winkels geweest maar die was nergens te krijgen :)
Maar een router zou ook moeten werken toch haha :)

zoals je het uitlegt is het geen router na router maar router na modem. Als je DHCP op de Sitecom hebt uitgeschakeld zal het sowieso niet werken. Je zet de Sitecom beter terug naar factory default instellingen. Dit doe je in het menu vd router of door de WPS-knop 15 seconden in te drukken. Zet de router af en zet daarna ook de Ziggo modem af. Wacht een 30-tal seconden, zet dan de Ziggo terug op. Wacht nog een 30-tal seconden en zet dan de Sitecom terug op. Je pc sluit je met een kabel aan de op een LAN-poort vd Sitecom, als alles goed is zou je pc nu via DHCP een adres moeten krijgen vd Sitecom en zou je vermoedelijk ook op Internet moeten geraken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan