router achter experia box, of anders oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieketoelie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Beste mensen,

Ik heb een vraagje aan jullie. Vanaf volgende week zit ik op kamers en ga ik internet delen met 2 huisgenoten. Bij een van de 2 staat de kpn experiabox. vanuit hier krijgt de ander draadloos netwerk. Ik zit 2 verdiepingen lager en het bereik is daar ronduit slecht. Aangezien het een kantoorpand is geweest ligt er wel een utp kabel van zijn kamer naar mijn kamer.

Wat is nu de beste optie? Een router op mijn kamer zetten en via deze mijn internet pakken? en hoe zit het met veiligheid. Het zijn wel aardige gasten maar ik wil mijn systeem wel 100% afgeschermd hebben (al gaat dat natuurlijk nooit he:confused:)

Ik ben een redelijke noob op dit gebied, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen!:D

bij voorbaat dank,

Luuk

Het is de vraag wat je wilt,wil je draadloos of maakt bekabeld niet uit? Anders verbindt je gewoon de UTP-kabel met de experiabox en plug je 'm in je pc/laptop (heb je wel de beste verbinding/snelheid). Anders een draadloze router.

waarschijnlijk een pc via kabel en de ander via draadloos (zodat niet overal kabels liggen als ik op de laptop zit)
kan ik mijn systeem wel goed afschermen tegen de huisgenoten?

mvgr

luuk

Ja hoor,als je een draadloze router koopt is deze uitstekend te beveiligen. Je moet je er wel even in verdiepen via de handleiding maar dat moet geenprobleem zijn.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan