router achter switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlecVanNoten

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
hallo,

bij mij thuis in belgie hebben we telenet turbonet (kabel) en volgende hardware:

[[[[ internet ]]]] --> Modem ---> switch ---> pc en een digicorder
|------> draadloos access point

nu is mijn vraag of ik achter die switch een router kan plaatsen...

Technisch gezien, ja dat kan
verstandig? denk het niet.
Aangezien jou digicorder en pc allebij een eigen IP krijgen (ga ik gemakshalve van uit) heeft jou modem ook reeds router functies in zich zitte, dan ga je dus router achter router krijgen (met een switch ertussen) wat niet een van de beste oplossingen is, daarnaast vraag ik me even de reden af waarom je een router bij wil plaatsen. Misschien dat er een andere oplossing is

Vlgs. mij kan dit prima. Vervang dan de switch door de router, want de functionaliteit van de switch zit ook in de router, tenzij je de digicorder
- een eigen ip-adres wilt laten hebben
- en het apparaat rechtstreeks aan het Internet aangesloten wilt houden ipv. achter een router.

De indeling, indien alles via de router wordt aangesloten (1 Telenet ip-adres gebruikt, nl. door de router):
Internet -> Modem -> Router -> Bedraad aangesloten op 3 LAN-aansluitingen van de router: PC, digicorder en draadloos accesspoint.

De indeling, indien digicorder eigen ip-adres moet hebben (2 Telenet ip-adressen in gebruik, nl. 1 door de digicorder en 1 door de router):
Internet -> Modem -> Switch -> digicorder, Router
Bedraad aangesloten op 2 LAN-aansluitingen van de router: PC en draadloos accesspoint.

Neem dus wel een router met minstens 3 LAN-poorten (meestal worden ze met 4 LAN poorten geleverd).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan