Router als Switch? (livebox en digiconnect WLAN router)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charley

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Hallo, ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.

Oude situatie:
1 PC, windows XP. Tevens een XP FW. Dit in combinatie met een Wanadoo Livebox. Netjes een kabel van de Livebox nar mn PC. DHCP staat aan, niets aan de hand.
Ik heb ook nog een Laptop van mn werk (ook XP). Als ik even de kabel omwissel krijgt mn laptop gewoon een IP en kan ik via een VPN connectie thuiswerken.

Nieuwe situatie
Ik wil alleen erg graag wireless met mn laptop werken. In de laptop (Compaq NC6120) zit al een Wlan kaart, dus dat is geen probleem. Tevens wil ik graag mn PC naar een andere kamer hebben, zonder kabels ed te gaan trekken.

Van het weekend naar de Mycom geweest en een Digiconnect Wireless router en nog een PCI kaartje voor mn PC gekocht.
http://www.digiconnect.nl/Catalog.aspx?PG=NAM|ACC:NAM|MOD:NAM|NET:NAM|SWI:NAM|VOI:NAM|WAN

Probleem
als eerste heb ik gewoon die router achterm mn livebox gehangen, en dit werkt op zich. De livebox geeft een IP aan mn Router, en mn Router deelt 2 IP's uit aan beide PC's.
Echter, op mn PC merk ik toch een kleine vertraging als ik een website opvraag. Daarnaast werkt mijn VPN verbinding niet meer....Alles werkt wel goed als ik direct op de livebox aangesloten zit.

Ik denk zelf dat het probleem dus te wijten is aan het feit dat ik zowel op mn livebox, als op mn router DHCP aan heb staan en nog wat andere zaken.

Waar wil ik naar toe:
De Livebox als DHCP server behouden, en mn Router puur als switch laten functioneren. Op die manier ziet de livebox dat ik 2 pc' s chetre die switch heb staan en wijst daar gewoon 2 IP's aan toe.

The thing is: Hoe stel ik die router in dat die alleen nog maar als switch functioneert? In de handleiding staat het niet, en alleen dhcp uitzetten op de router werkt ook niet....

Iemand een id?

Thanks
Charley

Bij mij lukte het

Probeer eens een reset van die wireless router.

Helemaal begrijpen doe ik het niet, want ik kan niet meer inloggen op die router, (die nu dus switch is) maar het werkt wel.

Heeft de Live Box niet zelf wireless ?? Mijn modem van Versatel wel. Maar daar zijn twee poorten voor TV en twee voor PC, dus ik moest mijn oude router wel inschakelen als verdeelpunt als ik meer dan twee PC's wil gebruiken.

Eric.

P.S. Moest je voor VPN niet een poort forwarden ?

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
Probeer eens een reset van die wireless router.

Helemaal begrijpen doe ik het niet, want ik kan niet meer inloggen op die router, (die nu dus switch is) maar het werkt wel.

Heeft de Live Box niet zelf wireless ?? Mijn modem van Versatel wel. Maar daar zijn twee poorten voor TV en twee voor PC, dus ik moest mijn oude router wel inschakelen als verdeelpunt als ik meer dan twee PC's wil gebruiken.

Eric.

P.S. Moest je voor VPN niet een poort forwarden ?
Wireless router heb ik al eens gereset. Het gekke is dat vanaf mn vaste pc het wel gewoon werkt

Livebox heeft wel wireless, maar die optie heb ik niet. Maakt verder ook niet echt uit, ik wilde er zoiezo een switch bij hebben.

De Livebox is ook een modem en router dus je kunt beter een acces point kopen dan opnieuw een router achter je Livebox te hangen.Je krijgt dan:

Livebox------Switch-----AP-----------Laptop'
-------------------------Computer

upsidaisy zei:
De Livebox is ook een modem en router dus je kunt beter een acces point kopen dan opnieuw een router achter je Livebox te hangen.Je krijgt dan:

Juist, maar dat wil ik dus niet

wat ik wil is

Livebox---------Switch-----------------Laptop
/////////////////////////////-----------------Computer

En aangezien die WLAN router als switch kan functioneren, en mijn Livebox als router functioneert, moet dat ook kunnen toch?

thanks
Charley

Laatst bewerkt:
Waarom zeg je dan in je openingstopic dat je erg graag draadloos wil gaan werken met je laptop ?

upsidaisy zei:
Waarom zeg je dan in je openingstopic dat je erg graag draadloos wil gaan werken met je laptop ?

Omdat mn livebox NIET draadloos is en de router die ik heb gekocht dat WEL is.

mischien ben ik wat onduidelijk.

dus tussen de livebox en de router een kabel en vanaf de router draadloos naar mn pc en laptop

Charley

Wat jij wil lukt alleen maar als je router ook als acces point kan werken.
dit vind je in de beschijving van je router.
Lukt dit niet dan is het een optie om zoals upsidaisy al aangaf een acces point aan te
schaffen. Of je router om te ruilen indien mogelijk.

Groeten Ed

wat ik wil is

Even tussen haakjes hoor zo kun je nooit draadloos.

En zo wel

Laatst bewerkt:
EdVel zei:
wat ik wil is

Even tussen haakjes hoor zo kun je nooit draadloos.

En zo wel

even tussen haakjes, die router/switch is draadloos.

Maar ik ben er al achter!

De router heeft een vast ip, dus die livebox hoeft daar geen ip aan toe te kennen, en de router wijst met dhcp een ip toe aan beide pc's.

Dus eigenlijk mijn beginopstelling die eerst niet werkte, blijkt uiteindelijk wel te werken....

Maar werkt niet perfect neem ik aan als er 2 DHCP adressen uitdelen,
maar een betere oplossing is, door de WiFi router als switch te gebruiken
je gebruikt dan niet de WAN port van de router, maar sluit dus een LAN port aan op de Livebox, de andere LAN porten van de router gebruik je dan voor de bedrade pc's en de laptops' en netbooks gewoon via het WiFi van het router deel, en de enige die routert is de Livebox.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan