Router als wired bridge

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
163
Hallo forum,

Aan de hand van onderstaande topic heb ik geprobeerd om een wireless router te linken aan een andere om zo het bereik te vergroten. Wat details:


  • Hoofdrouter: Netgear WNDR3700v2
  • Subrouter (van LAN poort hoofdrouter in LAN poort deze router): Netgear WGR614v9
  • DHCP range van de hoofdrouter van 192.168.1.2 tot 192.168.1.100


Ik kan nu verbinding maken met de Subrouter, echter ik kan geen manier meer vinden om op de webinterface van de subrouter te komen (ik had hem volgens ingesteld op 192.168.101 voordat ik de subrouter had aangesloten). Als ik nu kijk bij 'bekabelde apparaten' die zijn aangesloten op de hoofdrouter zijn dat 1 PC, 1 NAS en de router/laptop(!) waar ik nu op zit. Het rare is dat de laptop verbinding maakt met de subrouter en alleen wireless verbinding maakt met deze laatstgenoemde router. Ik heb op de hoofdrouter het MAC adres van deze laptop gekoppeld aan 192.168.1.20, dit is ook precies het IP wat ik zie staan bij bekabelde apparaten. Ik kan met dit IP echter niet op de interface van de subrouter komen.

Hoe kan ik bij de instellingen van de subrouter komen? De hoofdrouter werkt gewoon goed via 192.168.1.1 en door wireless verbinding te maken met de subrouter kan ik ook gewoon internetten.

Alvast bedankt,
Flame
 
router opnieuw ingesteld en nu gewoon bereikbaar via 192.168.1.101. Ik herinner me dat ik hem eerst op 192.168.1.100 had gezet terwijl de DHCP range van de hoofdrouter op 192.168.1.2 tot 192.168.1.100 stond. Misschien dat daar het conflict ontstond.

Bovenstaande informatie misschien nog handig voor mensen die met eenzelfde probleem zitten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan