Router bereik vergroten m.b.v.een 2e router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jix

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Berichten
22
Beste mensen,

Ik heb een vaste router met ik denk een ingebouwde modem. Deze doet het prima en heeft op zich wel redelijke bereik. Echter als ik mijn PS3, op de begane grond, aanzet (ook al maakt deze geen gebruik van internet, heel raar) is de internetsignaal op de derde verdieping te zwak om erop te surfen. Ik gok dat dit onder andere aan het bereik van de router ligt.

Trouwens is het heel raar dat dit door de PS3 komt omdat zelfs als ik naar de instellingen van de PS3 ga en daar alles wat met netwerkverbinding te maken heeft uitzet helpt dat ook niet.

Dus nu heb ik een 2e wifi router gekocht en ik vroeg me af of het mogelijk is om ze met elkaar te verbinden onder een adres en zo het bereik te vergroten.

Mijn excuses als dit al eerder gevraagd is maar ik heb nu letterlijk dagenlang gezocht maar overal eindigt het met half afgemaakte antwoorden.

Alvast bedankt,
Jix
 
Sommige accesspoints (waaronder draadloze routers) ondersteunen Roaming. Ze werken dan als één accesspoint die verbindingen met PC's automatisch van elkaar overnemen. Kijk dus in de handleidingen of roaming wordt ondersteund. Wel moet je bij de tweede de routerfunctie uitschakelen. In jouw opstelling zou een accesspoint genoeg zijn geweest.
 
Roaming is niet hetgeen je zoekt. Dat is alleen handig als je met je draadloze device rondloopt. Met roaming kun je van accesspoint wisselen zonder je connectie te verliezen.

Wat je nodig hebt in deze situatie is WDS. O.a. Fritzbox ondersteund dit. Je kunt dan van meerdere routers 1 groot WLan maken. Daarnaast zijn er ook range extenders te koop die werken als een versterker van het signaal
 
WDS verbindt accesspoints draadloos en dat is juist zijn probleem. Als zijn hoofdstation beneden staat en boven een schakel/basisstation dan zal de verbinding tussen die twee punten ook niet top zijn. Aangezien hij kennelijk op de derde verdieping een kabel heeft (waar sluit je anders de router/accesspoint op aan) zou ik roaming gebruiken.
 
Dat geld toch ook voor roaming. Als je buiten bereik bent is het over. Je 2e router moet je dan ook niet buiten bereik ophangen, maar ruim binnen bereik en van daaruit het signaal versterken/verder leiden.

Best neem je dus een range extender.
 
Met roaming koppel je meerdere accesspoints via netwerkkabels aan je netwerk, via tcp/ip poort 3517 communiceren de accesspoints met elkaar. Als hij bijvoorbeeld op de tweede verdieping zit heeft hij ook daar goed bereik.

Als het hoofdstation op de begane grond staat en hij op de derde verdieping geen bereik heeft, heeft ook de extender daar geen bereik.
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg ik. En dus hang je de extender op de 2e verdieping.
 
Bedankt voor de vele reacties jongens, maar ik heb dus een "hoofdrouter" op de begane grond staan, geen Fritzbox, en deze heb ik met een LAN kabel met de tweede router die naast de hoofdrouter ligt verbonden.

Echter als ik dan een verbinding wil maken kan ik maar een van de twee kiezen voor een verbinding, niet allebei als één.

Ik denk dat dat ligt aan de routerconfiguratie, moet ik ze beide een ip of een gelijke DNS server geven of iets dergelijks?? wat router betreft ben ik echt een noob dus als het kan zou ik hier graag wat van af willen weten.

Groet,
Jix
 
Je zult de apparaten wel moeten configureren volgens één van de methode's. Beide zullen werken. Kijk welke methode wordt ondersteund en configureer e.e.a.
 
Van wat ik tot zover heb gelezen kan ik het volgende opmaken:

Router 1 DHCP server inschakelen en een bepaalde range geven.

Router 2: Dezelfde SSID geven als router 1 verder moet DHCP uitgeschakeld worden en de IP zich buiten de range van de DHCP van router 1 bevinden, maar wel binnen de range van de IP adres!

Waar het meteen al mis gaat is bij het inschakelen van de DHCP server bij router 1, zijn er andere namen voor DHCP (DNS??)? Of heeft mijn router van TELE2 geen DHCP optie?

Alvast bedankt,
Jix
 
Ik lees het volgende
Je kunt het Multimedia Modem ook als draadloos modem gebruiken. Dan kun je er meer dan twee computers op aansluiten. Kijk hiervoor in de handleiding van het Multimedia Modem.

Dan zal het toch een modem/router zijn, dus met DHCP. Kijk eens in de handleiding van het modem....En anders de helpdesk vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan