Router beschermen tegen " Ddosers "

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guudoo

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Voordat ik met mijn vraag begin:

Een distributed denial-of-service attack (DDoS attack) is een denial-of-service-aanval op een computer of netwerk waarbij met een aantal computers, vanaf vele verschillende plaatsen op de wereld, -bestuurd vanaf een centraal punt-, zoveel verbindingsverzoeken naar de server van een of meer websites verstuurd worden, dat de service ervan tijdelijk niet beschikbaar is, of de server zelfs crasht

Mijn vraag is of er een manier is om mij tegen deze te berschermen, de gene die het doet heeft ook een soort programma wat kan zien wat mijn IP wordt als ik het verander. Als hij me aanvalt met zo'n DDoS attack heb ik meestal geen internet voor een uur of twee.

Tips?

een programma dat kan zien wat jou IP wordt als het verandert? Ik spreek niet als deskundige maar dat lijkt me een beetje stug dat een ander persoon als jijzelf dat kan weten :p

Je IP kan overigens wel makkelijk bekeken worden als je op forums zit e.d. (wel alleen door admins/moderators vaak) en in het algemeen websites bezoekt. Als je dus gekoppeld bent aan een forumaccount dan kunnen ze alle IP's zien die ooit zijn gebruikt om op dat account in te loggen.

Ik geloof ook dat een DDOS vrij moeilijk is om te voorkomen aangezien het berust op een heel netwerk van computers die jouw netwerk onder vuur legt.

eeee....hoe verander jij je ip adres?

Mijn router heeft iets voor de ddos , is een sitecom.
Daar al eens in gekeken.
Dit is dus niet een vraag maar het overkomt jou dus regelmatig.

Het is gelukt, alsnog bedankt voor jullie hulp :)

@puppie: als ik mijn router en modem voor 5 minuten van de stroom afhaal krijg ik een nieuw IP adres toegekent :)

De pc krijgt een ander IP-adres dat is heel iets anders dan je ip-adres op het www KLIK. :o
Klik bij de volgende link, onderaan de site, op "Lookup IP Adress".
http://whatismyipaddress.com/ip-lookup
Klik in het volgende venster dat je krijgt op "Blacklist Check".

Laatst bewerkt:
Makkelijk zat. Persoon in kwestie aangeven bij de politie.

Een fatsoenlijk uitgevoerde DDos kun je, zeker met een simpel routertje, niet tegenhouden. Daar hebben zelfs de hele grote jongens op deze aarde moeite mee.

een programma dat kan zien wat jou IP wordt als het verandert? Ik spreek niet als deskundige maar dat lijkt me een beetje stug dat een ander persoon als jijzelf dat kan weten :p

Je IP kan overigens wel makkelijk bekeken worden als je op forums zit e.d. (wel alleen door admins/moderators vaak) en in het algemeen websites bezoekt. Als je dus gekoppeld bent aan een forumaccount dan kunnen ze alle IP's zien die ooit zijn gebruikt om op dat account in te loggen.

Ik geloof ook dat een DDOS vrij moeilijk is om te voorkomen aangezien het berust op een heel netwerk van computers die jouw netwerk onder vuur legt.

Dat is niet zo raar hoor ;)

Vroeger had je van die stiekeme hack progjes, die gewoon doodleuk het veranderde IP adres naar de kwaadwillende toe mailde, zonder dat je er ook maar enig benul ervan had dat het uberhaupt gebeurde ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan