Woutertjuh88
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 20 nov 2005
Heey!
Ik ben al weken bezig om mijn router te beveiligen. Dit wil ik doen omdat er elke avond/nacht iemand bij mij op het netwerk zit te downloaden/internetten. Om te achterhalen wie dit is zal lastig woorden aangezien ik in een grote studenten flat woon waar vele mensen internet hebben/delen...Ik weet dat mijn router erg ver bereik heeft dus er kunnen er genoeg zijn die van mijn internet profiteren.....
Ik heb van Online een abbo met een modem(2 poorten, geen draadloos) van Online(Speedtouch Thomson ST706). Aan dit modem zit een telefoon en een Sitecom router(WL-312 v1 001). Nu wil ik de Sitecom router dus gaan beveiligen. Als ik netjes de handleiding lees
Handleiding:
_________
Hoe stel ik beveiliging in voor mijn draadloze netwerk?
A
Om uw verbinding te beveiligen zou u het volgende kunnen doen:
1. Open Internet Explorer, tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
2. Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin
3. Klik op 'Wireless Settings'
4. Klik op het tabblad 'Security'
5. Zet de 'Data Encryption' op 'WPA'
6. Zet het 'Method' op 'WPA2 (AES)'
7. Zet de 'Authentication' op 'Pre-shared Key'
8. Vul bij Key Setting een code in tussen de 8-63 tekens.
9. Klik op Apply
Wacht vervolgens een minuut, en stel daarna uw draadloze netwerkkaart in:
Dit gaat op een van de volgende manier:
1. Klik met de rechtermuisknop op het icoontje van de draadloze verbinding, onderin uw taakbalk
2. Kies voor de optie 'Beschikbare draadloze netwerken'
3. Verbreek de verbinding, en maak opnieuw verbinding met het netwerk.
4. Vul bij 'Netwerksleutel' uw WPA-code in
5. Herhaal deze code
Als u deze stappen volgt, dan heeft u een beveiligde draadloze verbinding.
Ik ben al weken bezig om mijn router te beveiligen. Dit wil ik doen omdat er elke avond/nacht iemand bij mij op het netwerk zit te downloaden/internetten. Om te achterhalen wie dit is zal lastig woorden aangezien ik in een grote studenten flat woon waar vele mensen internet hebben/delen...Ik weet dat mijn router erg ver bereik heeft dus er kunnen er genoeg zijn die van mijn internet profiteren.....
Ik heb van Online een abbo met een modem(2 poorten, geen draadloos) van Online(Speedtouch Thomson ST706). Aan dit modem zit een telefoon en een Sitecom router(WL-312 v1 001). Nu wil ik de Sitecom router dus gaan beveiligen. Als ik netjes de handleiding lees
Handleiding:
_________
Hoe stel ik beveiliging in voor mijn draadloze netwerk?
A
Om uw verbinding te beveiligen zou u het volgende kunnen doen:
1. Open Internet Explorer, tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
2. Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin
3. Klik op 'Wireless Settings'
4. Klik op het tabblad 'Security'
5. Zet de 'Data Encryption' op 'WPA'
6. Zet het 'Method' op 'WPA2 (AES)'
7. Zet de 'Authentication' op 'Pre-shared Key'
8. Vul bij Key Setting een code in tussen de 8-63 tekens.
9. Klik op Apply
Wacht vervolgens een minuut, en stel daarna uw draadloze netwerkkaart in:
Dit gaat op een van de volgende manier:
1. Klik met de rechtermuisknop op het icoontje van de draadloze verbinding, onderin uw taakbalk
2. Kies voor de optie 'Beschikbare draadloze netwerken'
3. Verbreek de verbinding, en maak opnieuw verbinding met het netwerk.
4. Vul bij 'Netwerksleutel' uw WPA-code in
5. Herhaal deze code
Als u deze stappen volgt, dan heeft u een beveiligde draadloze verbinding.