Router blokkeert 1 website-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

pelikano

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
195
Vreemd probleem met mijn Zyxel router. Ik beheer al sinds 2001 onze website. Afgelopen week leek de website niet beschikbaar vanaf al onze computers in huis. Provider gemaild dat de website er niet meer is. Volgende dag op mijn werk blijkt de website weer beschikbaar. Provider meldt dat er geen problemen te vinden zijn.
Thuisgekomen blijkt weer de website niet te benaderen.Lijkt dus een lokaal probleem te zijn.
Dus terug naar de basis infrastructuur en en laptop direct op de router aangesloten. Heel internet behalve onze site is benaderbaar. Een ping vanuit de router geeft dan ook dat de dns naam niet te resolven is. De provider pingen op deze manier lukt wel.
Router naar de fabrieksinstellingen gezet maar het probleem blijft. Op alle machines XP, Vista, W7, Macbook en iPad. Ook na lokaal ipconfig /flushdns geeft geen resultaat.
De oude Zyxel router(heeft maar 1 LAN poort) van stal gehaald en deze in plaats van de router gezet. Nu is de site wel benaderbaar. Boel weer terug gezet en weer dezelfde fout..! OpenDNS in de router gezet zodat de DNS van Telfort niet gebruikt worden maar met hetzelfde resultaat.
Het lijkt erop dat de combinatie router-mac adres en website ip ergens geblokkeerd wordt.

Iemand nog een idee om dit raadsel op te lossen? Ik wil graag mijn router weer terug plaatsen want deze heeft meer poorten.
 
Begin eens met op je eigen pc 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als DNS-server vast in te stellen bij de TCP/IP / IPv4 instellingen.

Kijk of je dan in een commando-venster met nslookup danwel in je browser wél je website kunt resolven.

Succes,

Tijs.
 
Hi Tijs, heb de foute router teruggeplaatst en getest of de fout er nog in zit, en dat is zo.
Laptop hangt nu direct op een routerport.
Heb de DNS Ingesteld zoals je scrijft.
In de browser krijg ik een timeout op mijn site, naar gmail in een flits.

Ik ken je truuk niet dus hoe nu verder?
 
Overigens kun je altijd nog in je c:\windows\system32\drivers\etc\hosts bestand zélf een (soort) DNS-entry maken.
Dus als je weet welk publieke ip-adres je server heeft, dan kun je het volgende toevoegen:
123.123.123.123 www.mijnwebsite.nl

(natuurlijk het ip-adres vervangen door het juiste en ook de naam v.d. website).

Tijs.
 
Hmm... misschien niet nodig, he. Zie posting #5.
Overigens moet je daarvoor wel kladblok als Administrator uitvoeren.
Maak dus een snelkoppeling op je bureaublad, met als opdrachtregel:
notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Doe je aanpassingen en sluit af met het rode kruisje. Geef ja op de vraag of je het wilt opslaan.

Succes,

Tijs.
 
Zal vanavond eerst #5 uitproberen maar dat biedt geen oplossing omdat het probleem zich op alle devices voordoet.
Ik denk dat ik ergens op een blacklist sta. Ik heb meerdere webcam's thuis hangen die bij beweging in het beeld mailtjes sturen via mijn host waar ook mijn website op staat.
Probeer vandaag bij Telfort wel even te polsen en wat Google'n op blacklists.
 
Je zal maar gewone gebruiker zijn...Telfort helpdesk verwijst mij door naar mijn webhostprovider of contact opnemen met abuse@telfort.nl. Gelijk maar doorgestuurd en in de automatische reply van abuse@telfort.nl staat een veel te lang verhaal met ergens tussenin;

Voor technische en/of administratieve vragen kunt u gebruik maken van het contactformulier op de website: http://www.telfort.nl Voor problemen met e-mailverkeer of blacklisting van uw IP-adres, kunt u contact opnemen met postmaster@telfort.nl.

Dus gelijk maar even doorgestuurd... :evil:

Nog even verder gegoogled en via http://whatismyipaddress.com/blacklist-check
Kun je checken of je ergens op een blacklist staat. Mijn router-ip staat bij 4 lijsten genoteerd. Die leiden dan ook dat je naar abuse@telfort.nl moet mailen....:thumb:

Ref: PBL387474

195.241.88.0/21 is listed on the Policy Block List (PBL)


Outbound Email Policy of Tiscali BV for this IP range:

Ip space has been assigned as dynamic. No mail should originate from the IP listed. If you believe this is in error, please contact abuse (at) telfort(dot) nl.


Removal Procedure

Removal of IP addresses within this range from the PBL is not allowed by the netblock owner's policy.


About The PBL

The Spamhaus Policy Block List ("PBL") is an international anti-spam system maintained by The Spamhaus Project in conjunction with Internet Service Providers and is used by Internet networks to enforce inbound email policies. The PBL database lists end-user IP address ranges which should not be delivering unauthenticated email to any mail server except those provided for specifically for that customer's use. The PBL lists only IP addresses (not domains or email addresses).

For full information on how the PBL operates please see the PBL Home page and the PBL Frequently Asked Questions.
 
Laatst bewerkt:
Je zal maar gewone gebruiker zijn...Telfort helpdesk verwijst mij door naar mijn webhostprovider of contact opnemen met abuse@telfort.nl. Gelijk maar doorgestuurd en in de automatische reply van abuse@telfort.nl staat een veel te lang verhaal met ergens tussenin;

Voor technische en/of administratieve vragen kunt u gebruik maken van het contactformulier op de website: http://www.telfort.nl Voor problemen met e-mailverkeer of blacklisting van uw IP-adres, kunt u contact opnemen met postmaster@telfort.nl.

Dus gelijk maar even doorgestuurd... :evil:

Nog even verder gegoogled en via http://whatismyipaddress.com/blacklist-check
Kun je checken of je ergens op een blacklist staat. Mijn router-ip staat bij 4 lijsten genoteerd. Die leiden dan ook dat je naar abuse@telfort.nl moet mailen....:thumb:

Ref: PBL387474

195.241.88.0/21 is listed on the Policy Block List (PBL)


Outbound Email Policy of Tiscali BV for this IP range:

Ip space has been assigned as dynamic. No mail should originate from the IP listed. If you believe this is in error, please contact abuse (at) telfort(dot) nl.


Removal Procedure

Removal of IP addresses within this range from the PBL is not allowed by the netblock owner's policy.


About The PBL

The Spamhaus Policy Block List ("PBL") is an international anti-spam system maintained by The Spamhaus Project in conjunction with Internet Service Providers and is used by Internet networks to enforce inbound email policies. The PBL database lists end-user IP address ranges which should not be delivering unauthenticated email to any mail server except those provided for specifically for that customer's use. The PBL lists only IP addresses (not domains or email addresses).

For full information on how the PBL operates please see the PBL Home page and the PBL Frequently Asked Questions.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan