Router blokkeert alles dat ik moet doen

• Onderwerp starter Onderwerp starter M2M3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

M2M3

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Halloa allemaal,

Even een vraagje als dat mag....

De komende weken zit ik noodgedwongen achter een enorme pauper router, die bijna alles blokkeert.
De download- en uploadsnelheden zijn gruwelijk snel, 0,8 hele megabits per seconde, maar dat zijt zo.

Waar ik echt van baal is dat ik geen gebruik kan maken van bepaalde internet protocols.
P2P, torrents, FTP en NTTP.
Ik heb een VPN geprobeert maar ook die wordt geblokkeerd.
TOR krijg ik niet aan de praat en ik zou niet weten hoe ik daarmee P2P, torrents, FTP en NTTP kan benutten.
Ik moet ook vaak inloggen op Directadmin voor websites... en dat kan niet omdat extensies achter domeinnamen zijn geblokkeerd,
http://website.nl:2222 kan dus niet....
Nogmaals de snelheid is geen drama. Dat ik bepaalde protocols niet kan benutten wel.

Wat kan ik het beste doen? Ik gebruik Windows 7.
Helaas is mijn smartphone net verongelukt anders zou ik die gewoon aan mijn laptop koppelen.
Als ik een paar tientjes moet betalen voor een oplossing is dat best.

Bedankt,

M2M3 :P

Ok, probeer eerst eens een reset naar de fabrieksinstellingen van de router, & als het dan nog niet lukt meld dan even welk merk die pauper is... ;)

Ik denk dat de Sytem Admin dat niet echt op prijs zou stellen. ;)
De router benaderen is waar ik verblijf echt geen optie...

Tja. Dan is dat blijkbaar de policy aldaar. Enige nette oplossing is dan om te overleggen met de eigenaar en/of admin. Je kunt nog proberen of je iets aan de buitenkant hebt wat een VPN over HTTPS kan opzetten. Kan bij mijn Zyxel firewall. Moet je helaas dan wel de standaard poorten voor gebruiken anders loop je alsnog tegen een blok aan.

Als ik ga kijken welke poorten open zijn, zie ik dat zelfs POP op poort 110, IMAP op 143 zijn geblokkeerd.
Kan dus geen eens een mailclient gebruiken.
Ik verblijf de komende tijd in een hotel en kan de systeembeheerder niets vragen, het is hier bewust helemaal dicht getimmerd.
Er zijn een hoop dingen die ik online moet doen voor mijn werk, daarvoor heb ik bepaalde protocols echt nodig.
Mobiel internet heb ik niet. Is er een oplossing? VPN is geen oplossing, meerdere betaalde geprobeerd.

Snap de vraag en zoals ik het zie zal enkel HTTP en HTTPS open staan. Blijft de optie een device aan de buitenkant gebruiken (Zyxel USG-20) die een VPN over HTTPS kan opzetten. En als je werkzaamheden dermate belangrijk zijn, dan zou je natuurlijk ook een ander hotel kunnen overwegen, of een abbo met mobiel internet.

Mauw, nee. Geen router van 200 euri.
Ik studeer en 'werk' (loop stage) online. Minimum inkomen.
Als ik een paar tientjes moet uitgeven, ok...

Er moet toch wel een legale manier zijn om dit op te lossen, middels software o.i.d.?

Neem met teamviewer of iets wat HTTPS gebruikt een pc buiten het netwerk over. Kun je daarna alles.

Helaas ken ik niemand die een computer heeft die ik daarvoor zou kunnen gebruiken.
Had thuis een server, jammer was inderdaad een goede tijdelijke oplossing geweest.
SSH is toegestaan.... mogelijk is er middels die weg toch een andere (betaalde) oplossing.

Ik zou een WiFi netwerk kunnen gebruiken hier in de buurt maar ik *** niet graag in mijn eigen achtertuin...
Het moet legaal.

Sorry ik wist niet dat ik bepaalde woorden niet mocht gebruiken.
Ik zal er voortaan rekening mee houden, wist niet dat dat ongewenst was op dit forum... :)

Nogmaals. Is er een nette, legale manier om normaal internet te regelen?
Ik heb beschikking over Ubuntu 14.04 en Windows 7.
Weet dat het geen makkelijk vraag is.

Ok, aahhh, je mag hier niet klooten;) :P

Er werd eerder al TeamViewer gesuggereerd, & dat lijkt me wel de ideale oplossing, indien toegestaan ( door je baas! ).
Idem soortgelijke andere oplossing is minder veilig: WiFi van McDonalds...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan