Router Config.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietweetniet

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Hoi, ik heb vandaag en router gekocht om de kabelinternetverbinding van me oude pc te verdelen met me nieuwe pc.
Kan iemand voor mij misschien hier stap voor stap uitleggen hoe ik dat moet doen?
Dit is namelijk mijn eerste keer :)

2 vragen:

1. Welke router heb je gekocht, merk en type
2. Welke provider heb je ?

Zo aansluiten:

netwerk.JPG

Alle groen streepjes zijn UTP kabels

Meestal staat is er een setup te vinden in de configuratie van de router. Kijk gewoon in je handleiding. Daar staat hoe je het moet instellen.

Ik heb nog een aantal meter coax kabel leggen, kan ik dat ook niet gewoon gebruiken? of moet het speciaal UTP zijn ...

Heb jij een coax aansluiting op je router?

& nog een vraagje, als ik staks alles heb aangesloten, wijst de router dan zelf 2 apparte ip-adressen toe aan de pc's, of moet dat handmatig gefixt worden .. :confused:

EIDT:
Heb jij een coax aansluiting op je router?

Is normaal toch? of zeg ik nu gekke dingen :p

Geplaatst door pietweetniet
& nog een vraagje, als ik staks alles heb aangesloten, wijst de router dan zelf 2 apparte ip-adressen toe aan de pc's, of moet dat handmatig gefixt worden .. :confused:

EIDT:

Is normaal toch? of zeg ik nu gekke dingen :p

1: Soms, soms niet
2: Volgens mij gaat dat altijd via UTP kabel. dat zijn 8 kleine gekleurde draadjes. Coax is totaal andere opbouw.

Coax is zo vorige eeuw :p

Nieuwe routers hebben alleen utp ingangen

:p

Het enige stukje coax cable dat gebruikt is, is van waar de kabel verbinding de woning in komt, naar het modem toe zie ik net ..

Maar de rest zal wel via UTP gaan zoals jullie zeggen, ok thnx

Ik ga straks de router uitproberen :D

Nog 1 klein dingetje :)

Ik heb chelo als internet provider, gaan ze nu niet moelijk doen als ik meerdere pc's op 1 abo aansluit? :confused:

Of is het gewoon routine werk voor ze

EDIT: En moet ik nog het mac-adress van de oude netwerkkaart doorgeven ofzo, en zoja, hoe kom ik erachter wat het mac-adress is :confused:

Laatst bewerkt:
start, uitvoeren, cmd intypen en op OK drukken. Dan typ je in (in het dosvenstertje) ipconfig /all en druk op enter

je fysieke adres is je macadres

Als ik dat doe verdwijnt het scherm gelijk weer ...

Maar ik heb nu echt een probleem;

Ik heb gister dus die router uitgetest en alles, maar die router werdt niet herkend ofzo, want de toegang tot 1 of andere gate was onbereikbaar ...

Ik denk dat het komt doordat het mac-adress van de router niet herkend wordt, dus is er een manier om het mac-adress van m'n oude netwerkkaart te klonen naar de router ofzo?

Het zou natuurlijk echt zonde zijn als ik op de nieuwe pc geeneens toegang tot het internet heb ... :(

:confused:

Je typt toch niet ipconfig /all in in uitvoeren?

Als je mijn vorige reply goed doorneemt kan het niet fout gaan

Ja Jozo daar was ik al achter, maar daar is niets te vinden over mijn probleem, maar thnx anyways :D

@ m@rio;

Dit krijg ik te zien;
Windows cannot find 'cmd'. You may have typed the name correctly in the Run Dialog, or another open program cannot find a system file.
en wanneer ik ipconfig /all direct intyp, verschijnt er wel een venster, maar die verdwijnd gelijk weer ..

Maar is er geen manier dat die router het doet, zonder dat ik weer moet gaan bellen en alles .. :confused:

Want ik niet zo een goede ervaringen met chello klantenservice .. ;)

Geen winxp of w2k?

Dan is het niet cmd maar command en dan kun je volstaan met winipcfg

ok thnx, dat werkte wel, maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik die router werkende moet krijgen :(

Dus is er een manier om de router hetzelfde mac-adress te geven als de oude netwerkkaart, of is er een andere manier ? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan