Router configuratie probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daviddd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2007
Hallo,
Ik zit met een vraag.

Ik heb altijd gewoon thuis 1 computer gehad met een speedtouch modem, dit was makkelijk in te stellen je hoefte alleen maar je gebruikers naam en wachtwoord in te voeren en op connect te drukken. (geen fratsen ).
maar ik heb nu een laptop gekocht met daarin een draadloze internetkaart. ook heb ik een andere router gekocht een Sitecom Mimo-XR.
maar het probleem is het volgende:
Ik heb alle kabels goed aangesloten. (me computer blijft gewoon via die nieuwe router een internet verbinding met draad hebben).
en als ik dan 192.168.0.1 in me internet browser typ en dan inlog op de router ga ik naar Instelhulp. dan komt er een instel wizard dan moet je kiezen uit een paar providers en routers. maar die van mij ( Planet > Sitecom Mimo-XR) staat daar niet tussen, dan kan je kiezen voor handmatige configuratie. > Verder . de login methode is dan PPP over Ethernet. nou het ziet er makkelijk uit vanaf daar. je moet je Username & Password invoeren. dan is er nog een optie verbinding: maar die is leeg weet niet wat ik daar moet invoeren. dan staat er MTU: 1452
als ik dan op toepassen druk gaat ie in 30seconden restarten. en dan moet het goed zijn lijkt mij.. maar nee ik kom dan nog steeds niet op het internet. waar kan dit aan liggen wat doe ik verkeerd?

Ik maak gebruik van het volgende:
Windows XP met service pack2
een ADSL internet verbinding van planet
Sitecom mimo-XR

Hee alvast bedankt
jullie zijn top :thumb:

Mischien helpt dit je op weg. :)

Ik heb dezelfde gegevens eens opnieuw moeten invullen na het flashen van een speedtouch router / modem, gelukkig had ik ze bewaard:
Routed Internet Connection:
VPI/VCI 8.48
Connection Type PPP over ATM (PPPoA)

Het gaat om kpn direct-adsl (isdn) dus dat kan bij jou anders zijn maar het zou wel eens PPPoA kunnen zijn bij planet.nl.

In je oude speedtouch zouden de goede waarden te vinden moeten zijn. :)

Vr.Gr. Egel.

Heb je ook deze optie:

Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48

Dit is namelijk voor Planet via het KPN netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan