router configuratie

• Onderwerp starter Onderwerp starter mvdd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdd

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Ik heb een netwerk dmv een draadloze router en draadloze usb adapters. ik wilde wat gaan rondkijken in de instellingen van de router op http://192.168.2.1 en heb daar WEP encrytpie aangezet en heb de authtype op open system gezet ipv auto. ik kan nu niet meer op internet en ik kan niet meer naar de instellingen van mijn router (http://192.168.2.1 doet het gewoon weg niet)

wat moet ik doen om mijn instellingen weer goed te zetten?

groeten mvdd,

Toevallig nog een PC met gewone netwerkkaart aanwezig? Even via de gewone UTP kabel verbinding maken met de router dan.

Wel verstandig trouwens om WEP aan te zetten :thumb:

Ik denk dat je het beste je router kan gaan resetten,dus terug naar de fabrieksinstellingen,en dan opnieuw beginnen met je router configureren.

In de gebruiksaanwijzing van de router zal wel staan hoe je hem kan resetten

Ik ben nu online via de gewone netwerkkaart (blij dat ik die erin heb laten zitten) maar daarmee kan ik ook geen verbinding maken met de router. ik zal wel even de handleiding opzoeken en hopen dat ik daar iets kan vinden. jullie horen het wel

Op mijn router heb ik een klein gaatje gevonden waar RESET boven staat, hier heb ik een botte pin tegenaan geduwt maar ik kan nog steeds niet connecten. ik snap er niets van.

Laatst bewerkt:
Bij sommige routers moet je het resetknopje 7 seconden vasthouden voor de factory settings terugkomen. Probeer het maar eens.

Ff in het boekje kijken van de router hoe dat bij jouw router moet (resetten dus) ,als je het boekje niet meer hebt,even de gebruikershandleiding downloaden van de site van de fabrikant.

Bij veel routers moet je de resetknop ongeveer 30 seconden indrukken en dan letten op de lampjes op je modem. Die moeten tenminste een keer in een bepaald ritme oplichten. Bij mijn router (sitecom) wordt in 30 seconden drie keer gereset.

Ik kan gelukkig wel internetten, maar de router kunnen bereiken via 192.168.2.1 lukt mij ook niet (altijd). Wel in het begin om te configureren, maar nu is het zo dat ik gemiddeld 1x in de twee weken de router kan benaderen (sweex) Heb al diverse mailtjes gestuurd naar hun helpdesk, maar nog steeds geen antwoord. Alleen totale reset naar fabrieksinstellingen werkt. Maar ja, voor de rest heb ik gewoon internet, dus laat ik het maar zo.

ik gebruik ook die van sweex, nu is het me eindelijk gelukt. na talloze keren proberen, usb stick eruit rukke en weer inplugge, kabelmodem resette etc. kon ik op het gegeve moment wel connecten.. even weer wachtwoord goed gezet etc. en ik kan weer op gang.

bedankt allemaal,

mvdd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan