Router Dlink Dir-635

Status
Niet open voor verdere reacties.

TurboBass

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Heb een probleem met draadloos internet heeft gewerkt en op een morgen nietmeer, zal even mijn probleem schetsen.
Heb Telenet --> Modem --> Router Dlink Dir-635 --> Vaste pc bekabelt naar router en laptop draadloos naar router !
Vaste pc heeft geen verbinding naar de router en de laptop vind de router maar geeft als melding alleen lokaal !!!!
Vaste pc --> XP
Laptop --> Vista
Heb de router al een of honderd gereset.
Het knopje van wireless op de laptop 'aan'.
Heb de modem van telenet een halve dag uitgetrokken gehad werkt ook niet !
De oude computer is die met de kabel aan de router vast zit geeft als melding beperkt of
geen verbinding !!!
Als ik bij de vaste pc 'volgens het boekje' 192.168.0.1 intype in de brouwser
krijg ik een wit scherm !!!

http://users.telenet.be/TurboBass/Dlink/ hier een link naar wa screenshots !!!

Wat kan ik hier aan doen kan iemand mij hier mee helpen van nul af
want ik snap hier nul de botten van !!!

Alvast Dank !!!

TurboBass !

Laatst bewerkt:
Als ik kijk naar de afbeeldingen dan zie ik op afbeelding 4 dat de router gegevens probeert te verkrijgen van het modem. Maar die geeft dus blijkbaar niets.
Of zijn deze screenshots van eerder ?

Als jouw router geen IP krijgt van het modem / telenet dan is het logisch dat je geen Internetverbinding hebt.

Als ik kijk naar de afbeeldingen dan zie ik op afbeelding 4 dat de router gegevens probeert te verkrijgen van het modem. Maar die geeft dus blijkbaar niets.
Of zijn deze screenshots van eerder ?

Als jouw router geen IP krijgt van het modem / telenet dan is het logisch dat je geen Internetverbinding hebt.

idd dacht dat het zoiets was maar wat kan ik er nu aan doen om dit optelossen ?

Hoi,

Als je de reset op de juiste manier hebt uitgevoerd (dus het bekende 'pinnetje' aan de achterkant enige tijd ingedrukt houden terwijl de stroom nog op de router staat. Dan zou alles weer in de 'fabrieksinstellingen' moeten staan.
Honderd keer resetten heeft écht geen zin en bovendien hoef je een kabelmodem niet zo lang uit te schakelen.
Wanneer de reset is uitgevoerd, zoals hierboven omschrevenl, doe dan nog een keer het volgende:

- pc en laptop uit; router en modem van de stroom af.
- na enige tijd als eerste je modem aan en enig geduld tot deze weer volledig 'online' is.
- hierna pas de router weer aan en ook nu weer wachten tot deze volledig is opgestart.
- als eerste probeer je nu de bekabelde pc uit, of er weer verbinding is.
- werkt dit, dat de laptop.

Je moet na een reset wél alle beveiligingsinstellingen weer regelen.
Je moet ook de netwerkverbinding uit het netwerkoverzicht van de laptop verwijderen, want deze heeft w.s. nog een encryptiesleutel die niet meer geldig is (je had immers al de router gereset .... )

Hoi,

Als je de reset op de juiste manier hebt uitgevoerd (dus het bekende 'pinnetje' aan de achterkant enige tijd ingedrukt houden terwijl de stroom nog op de router staat. Dan zou alles weer in de 'fabrieksinstellingen' moeten staan.
Honderd keer resetten heeft écht geen zin en bovendien hoef je een kabelmodem niet zo lang uit te schakelen.
Wanneer de reset is uitgevoerd, zoals hierboven omschrevenl, doe dan nog een keer het volgende:

- pc en laptop uit; router en modem van de stroom af.
- na enige tijd als eerste je modem aan en enig geduld tot deze weer volledig 'online' is.
- hierna pas de router weer aan en ook nu weer wachten tot deze volledig is opgestart.
- als eerste probeer je nu de bekabelde pc uit, of er weer verbinding is.
- werkt dit, dat de laptop.

Je moet na een reset wél alle beveiligingsinstellingen weer regelen.
Je moet ook de netwerkverbinding uit het netwerkoverzicht van de laptop verwijderen, want deze heeft w.s. nog een encryptiesleutel die niet meer geldig is (je had immers al de router gereset .... )

Heb dit allemaal mooi gevolgt geen resultaat, doe misschien nog ergens iets verkeert,
netwerkverbindingen uit het netwerkoverzicht van laptop verwijderen hoe doe ik dat eigenlijk ??? :confused::confused::confused:

Hoi,

Als ook je bekabelde verbinding niet goed werkt, heb ik de neiging te denken dat de router naar de knoppen is.

Verwijderen van een netwerkverbinding op de laptop:
1. Ga naar het Netwerkcentrum (evt. via het configuratiescherm)
2. Klik links op 'Draadloze netwerken beheren'
3. Klik op de naam van de verbinding die niet meer 'geldig' is en kies boven de lijst op 'Verwijderen'.

Ad. 3: de instellingen voor de netwerkverbinding met je Dlink, die in de lijst staat zal niet meer werken nadat je de router hebt gereset. Onder de verbinding in de lijst is namelijk o.a. de beveiligingssleutel vastgelegd en mogelijk ook andere instellingen.
Omdat je dat vaak niet meer precies weet, is het het handigst om de naam van deze verbinding uit de lijst te verwijderen nadat je de router hebt gereset.
Vervolgens 'vindt' Vista de verbinding hierna opnieuw en moet je evt een beveiligingsleutel opgeven als je die na de reset van de router hebt ingesteld. Als je dat niet hebt gedaan, kan je direct verbinding maken en wordt in het netwerkcentrum aangegeven dat het om een onbeveiligde verbinding gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan