Best mensen,
Ik heb een modem in huis staan die via een LAN-kabel naar onze router gaat.
Vandaar is in ons huis draadloos netwerk te krijgen, terwijl van de router nog een kabel loopt naar onez familie computer.
Ik mag nu internet op mijn eigen kamer, 2 verdiepingen hoog.
Nadeel is dat onze router niet verplaatst mag worden en in mijn computer past geen draadloos netwerk kaart. Ik heb nagedacht over een USB dongel maar die is wat zwak. Internet via de stroomnet is ook niet van toepassing want dat kost volgens me ouders te veel geld en het is soms instabiel heb ik gehoord.
Nu dacht ik aan de volgende oplossing:
Ik zet boven op zolder een router die het netwerk van de router beneden ontvangt en via de kabel naar mijn computer gaat.
Vraag is: Kan dit?
Ik heb gehoord over een soort Bridge modus van je router zodat dit kan.
Kan dit ook?
Alvast bedankt!
PS
Dit heeft een vriend van mij geschreven met mijn toesteming!!
gr. coolkil
Ik heb een modem in huis staan die via een LAN-kabel naar onze router gaat.
Vandaar is in ons huis draadloos netwerk te krijgen, terwijl van de router nog een kabel loopt naar onez familie computer.
Ik mag nu internet op mijn eigen kamer, 2 verdiepingen hoog.
Nadeel is dat onze router niet verplaatst mag worden en in mijn computer past geen draadloos netwerk kaart. Ik heb nagedacht over een USB dongel maar die is wat zwak. Internet via de stroomnet is ook niet van toepassing want dat kost volgens me ouders te veel geld en het is soms instabiel heb ik gehoord.
Nu dacht ik aan de volgende oplossing:
Ik zet boven op zolder een router die het netwerk van de router beneden ontvangt en via de kabel naar mijn computer gaat.
Vraag is: Kan dit?
Ik heb gehoord over een soort Bridge modus van je router zodat dit kan.
Kan dit ook?
Alvast bedankt!
PS
Dit heeft een vriend van mij geschreven met mijn toesteming!!
gr. coolkil