router en acces point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbiedoes

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2001
Ik heb een probleem met mijn router en acces point:

Ik internet al een tijdje met een e-tech router, nu wil ik er een acces point van 3com op aansluiten, en dat lukt niet....

Ik kan in de installatie wizzard mijn realtek netwerkkaart selecteren, maar hij zegt dan dat er niks gevonden word?!

Of moet je die acces point eerst installeren zonder router?

Alvast bedankt,

Robbiedoes

Even een situatieschets:

je hebt internet ? dit zit op de router en vanaf de router ga je naar 1 of meerdere pc's.

Klopt dit ?

Je wilt nu een accespoint plaatsen, is dit extra of ter vervanging van de verbinding die je nu hebt ?

Je wilt je accespoint achter je router plaatsen ? of de router vervangen ?

ik heb een adsl aansluiting. Vanaf de splitter krijg ik eerst de modem, dan de router, en aan de router hangt een utp kabel voor de ene pc, en de access point voor de andere pc die dus draadloos moet internetten.

De draadloze pc werkt al wel draadloos, maar ik heb niks geinstalleerd van de accesspoint. Alleen maar in de router geprikt.

Hoe kan ik nu de accesspoint benaderen om encryptie in te schakelen?

De aansluiting is dus idd goed. Om de AP te configgen kun je het ipadres van het AP in je brouwser invullen. Mogelijk krijg je geen verbinding vanwege bepaalde instellingen in je router, maar dan kan je hem rechtstreeks op je pc aansluiten, configgen en vervolgens de oude situatie herstellen.

Nu is het AP geconfigureerd en dus beveiligd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan