Router en bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jfikse

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2001
Berichten
25
Ik heb een router van Eminent, de EM 4012, waarmee ik 2 pc's met het Internet verbindt. De ene pc heeft Windows XP en de andere Windows 98 SE.
Het Internet-gebeuren werkt goed, maar hoe kan ik bestanden tussen deze twee pc's verzenden als ware het een netwerk?
Dat moet toch kunnen, echter de ene pc "ziet"de andere niet.
 
jawel, bij mijn netwerklocaties... je moet je schijf wel gedeelt hebben trouwens.
 
ok hier komen de instellingen voor de pc's

pc1
ip: 192.168.1.1
subnet: 255.255.255.0
werkgroep: < verzin een naam >

pc2
ip: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
werkgroep: < het zelfde als wat je bij PC1 heb ingevuld >

Laat de rest van de instellingen gewoon staan zoals ze stonden anders werkt je internet verbinding niet.

Nu maak je op een van de 2 pc's een werkmap aan en die deel je. dit kan je doen door op de eigenschappen van de map te klikken en dan de optie delen/sharen in te schakelen.

Als je het allemaal goed heb gedaan kan je nu connecten naar die andere map dit kan je doen door in windows verkenner de optie extra ->netwerkverbinding maken te kiezen.
vul in bij map: \\< het ip-nummer van de pc waar je gedeelde map op staat >\< de map naam >
Dus stel je heb je gedeelde mappen op pc1 staan en de gedeelde map heet werkmap: \\192.168.1.1\werkmap

Succes
 
Laatst bewerkt:
heb je op de PC wel de schijven gedeeld, en beide gebruikers in dezelfde groep gezet.
 
Bedankt voor al jullie reacties. Ga het morgen meteen uitproberen.
 
@ Mvlg,
Wanneer ik de ip-adressen invoer, zoals jij aanbeveelt, dan kan ik het internet niet meer op.
Bij installatie moest ik deze instellingen op automatisch zetten en de router zelf kreeg het ip-adres wat ik voorheen bij netwerkinstellingen in moest vullen.
Wat nu?
 
Zet in de router de DHCP server op auto. Dan geeft hij de pc's zelf het IP nummer. Dan moet het gaan.
 
Nou, dat heb ik geprobeerd, kreeg helemaal geen verbinding meer!
Heb de router gereset en alles weer opnieuw via QuikSetup ingevoerd.
Ik weet ook niet of ik nou eerst de router veranderen moet of eerst de instellingen van Netwerkverbindingen.
Volgens mij gooit de ene verandering voor de andere roet in het eten.
 
Maak alle kabels los van de router, behalve die van je pc en van internet. Zet de router uit. Na 15 sec. aanzetten en gelijk de resetknop indrukken. Probeer het dan opnieuw.
 
De topicvrager had de pc's niet als gedeeld gezet. VIA msn heb ik hem hiermee geholpen.

PC's en HD's zijn nu gedeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan