Router en computer geven verbinding aan maar er is geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naatjuh_dh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2003
beste mede helpmijers

ik heb een routertje alleen het wil niet helemaal lukken
op mijn hoofdcomputer gebruik ik xp en op me andere pc win98
het merk van me router is sweex

het probleem is ten volgt

alle kabels zijn goed aangesloten en op de router geeft hij aan dat alles goed is en dat er een verbinding is
op mijn hoofdcomputer geeft hij ook aan dat er een verbinding is maar ik kan niet op me 2e computer op het internet en op mijn hoofd computer dan ook niet meer

wie weet wat dit kan zijn
bvd
groetjes

genfigureren

Dan moet je bij hostnaam de nummer invullen die je van je internet provider hebt gekregen ga je hem configureren . dan is die router klaar maar de computer moet je een computer naam opgeven die niet gelijk staat met de hostnaam en je moet ervoor zorgen dat de pc en de router op de zelfde netwerk groep staat

ps welke merk heb je dan

Dus op de hoofdcomputer kun je wel het internet op, maar niet met de 98 PC?

Is het een router met ingebouwde HUB/Switch? Hoe staan de instellingen op de router? Handmatige ip's of via DHCP? Juiste subnet mask (255.255.255.0) gebruikt?

Geplaatst door Naatjuh_dh
nee dat gaat dan ook niet

geen hub erin
en viadhcp ingesteld

Heb je achter de router dan nog een switch of hub zitten dan waar je de 2 pc's op aansluit?? Zo ja, tussen de router en de hub/switch moet een CROSS UTP kabel!

ik denk dat dat het misschien is

ik ga even verder informeren want zo veel verstand heb ik er ook weer niet van maar die man heeft alles geprobeerd en dan vraag ik wel of er nog een hub/swich 8ter zit

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan