router en internet van telenet

• Onderwerp starter Onderwerp starter azer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

azer

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Vandaag heeft telenet een nieuwe modem geplaatst: met één computer (zonder router) werkt alles perfect. Na het plaatsen van de router (Edimax) schakel ik de router tussen de nieuwe modem en 3 computers: geen internet verbindingen! Is nochtans dezelfde schakeling als bij de oude modem. Wie vindt de oplossing? Dank!!:thumb::shocked::o

Na een beetje gegoogled te hebben kwam ik op een Belgisch forum. Het lijkt erop dat je even je modem van het stroom moet halen zodat hij een nieuw ip-adres krijgt toegewezen. Kennelijk word het ip-adres van Telenet gekoppeld aan het eerste actieve mac-adres wat hij kan vinden. (In jouw geval de pc die eerst aangesloten was).

Tevens las ik nadat je dit gedaan hebt en het niet direct werkt je het beste een nachtje kan wachten. En de volgende morgen kijken of het werkt. (Wellicht te maken met het releasen van het ip-adres, maar dat kan ik nergens terug vinden.)

Dank
Kende de "truk" al maar ben een beetje te ongeduldig geweest. Inmiddels is de zaak opgelost. DANK:love::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan