Router en Modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.veldman

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2002
Mijn draadloze router staat ongeveer 16m van het modem ,met een gewone netwerkkabel werkt het router niet,zijn er speciale netwerkkabels voor die afstand dat het wel werkt.
Heb weleens iets gelezen over cat6 kabel.Wie heeft daar ervaring mee.

Hoi !

Ik werk hier met een cat 5 kabel van 25 m. tussen modem en router zonder enig probleem, dus ik denk dat je de oorzaak van je probleem ergens anders moet zoeken.

Greetz,

Harry.

Dit is een gewone netwerkkabel,en als ik het draadloze router boven aansluit,waar de vaste computer staat, dat is dan nog weer 7m verder vanaf het modem, heb helemaal geen signaal.
Dus hoe korter de kabel,hoe beter signaal.

werk je met "cros" netwerkkabel of met de gewone (volgorde van de draadjes in de stekkertjes)?

Hoi !

Nogmaals: dan klopt er iets niet !

In bedrijven wordt zonder enig probleem met 50 meter of langer gewerkt; tot een paar jaar geleden heb ik dat soort netwerken regelmatig aangelegd bij kleine bedrijven.

Greetz,

Harry.

Wat voor kabel wordt er dan gebruikt, en sluit ik het draadloze router aan met een kabel van 1m dan werkt het wel, daarom ook de vraag of ik een speciale kabel moet gebruiken om bepaalde verliezen op te heffen b.v. een Cat6 netwerkkabel.

Hoi !

Je hoeft dus GEEN speciale kabel te gebruiken !

Nogmaals: Als je bij 16 mtr. geen signaal meer hebt met een cat 5 kabel is er iets mis !

Als je me niet wilt geloven, ook goed.

Verkeerde poort, kabelbreuk, zoek maar uit.

Greetz,

Harry.

op deze afstand moet gewoon werken. Ik zou een CROS kabel gebruiken.
Maar voor alle duidelijkheid: is connectie tussen de modem en router probleem of tussen de router en de PC's ?

Het probleem is tussen router en modem,bij een korte kabel brandt het lampje van WAN-poort stabiel,maar bij de kabel van 16m flikkert het WAN-lampje constant ,wat naar mijn mening betekent dat de verbinding niet stabiel is en dus ook geen verbinding.
Als iemand een andere oplossing heeft,graag zelfs.

flikkeren van de lampje hoef niet te betekenen dat verbinding onstabiel is, als je connectie tussen je PC en de router kan maken dan zou ik stabiliteit anders testen.
Simpelste test is even constante PING uitvoeren, dan kan je zien of verbinding onderbroken wordt (constante ping opdracht bijvoorbeeld: ping -t 62.58.50.5)

ga naar Startknop (aanklikken), uitvoeren, typ: CMD, enter. dan wordt een DOS-Box geopend.
Daar in typ je bijvoorbeeld: ping -t 62.58.50.5
als je verbinding heb dan krijg je van deze DNS server antwoorden zonder onderbreking.
Als connectie niet stabiel is dan krijg je regels met Tyme Out

Heb nu van Eminent gehoord dat de afstand tussen modem en router veel te lang is,nu is mijn vraag als ik er nu een switch tussen zet en dan met een kort netwerkkabeltje de router aansluit op de switch zal het dan gaan werken.

Heb nu van Eminent gehoord dat de afstand tussen modem en router veel te lang is,nu is mijn vraag als ik er nu een switch tussen zet en dan met een kort netwerkkabeltje de router aansluit op de switch zal het dan gaan werken.
dit is onzin ik heb de zelfde router en ik overbrug makkelijk 35 meter via wan
rechtstreeks via upc horizon box

Je kan natuurlijk ook niet luisteren want normaliter werkt het altijd!!!
Eminent wil geld zien en dat is begrijpelijk want daarvoor zijn ze een markt gestart!
Mijn modem staat op ongeveer 28 meter van mijn router en heb een kabel door de muur heen getrokken en nimmer problemen gehad niet bedraad en ook niet via wifi.

Misschien toch eens de kabel vervangen want wat er al gezegd werd is dat de afstand niet zo heel veel uitmaakt als de kabel maar goed is !

Of laat anders ere iemand naar kijken die er verstand van heeft of laat eminent komen !

Suc 6

Normale UTP kabel werkt tot ca 100 m.... Ik zit hier ook ruim boven de 20 m... totaal geen problemen, geen extreem dure switch ertussen.
Standard router van Telfort.

Dit is een topic uit 2009. Dit topic is niet meer actueel. Daarom gaat dit topic op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan