Router en netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoowell

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Ik heb zojuist een router gehaald waarop de hoofdpc en een laptop is aangesloten. Kan ik ervoor zorgen dat deze 2 computers met elkaar in verbinding komen? Zodat ik bestanden van de ene naar de andere computer kan verplaatsen? Beide hebben overigens prima verbinding met internet. XP Pro SP2

op beide pc's even de netwerkwizard draaien en aangeven welke map (pen) je wilt delen met de andere pc's

gedaan op beide pc's, maar ze zien elkaar niet? ik heb gekeken bij netwerklocaties, maar krijg niet de mappen van de andere pc te zien. In werkgroepen zie ik de laptop wel, maar als ik een map 'deel met het netwerk' kan ik die niet terug vinden?

Laatst bewerkt:
even in verkenner de map die je wilt delen selecteren en rechts klikken, dan kiezen 'delen' en dan bevestigen wat je wilt doen etc
zorg ervoor dat beide pc's de zelfde werkgroepnaam hebben

gedaan, en waar kan ik op de laptopm de gedeelde bestanden vinden?

als het goed is via verkenner> mijn netwerklocaties > volledig netwerk > microsoft windows netwerk > werkgroep > > andere pc> de map(pen) die gedeeld zijn
op de map gaan staan, rechts klikken, netwerkverbinding maken> stationsletter kiezen voila

dat lukt, tot het laatste..netwerkverbinding maken kan ik niet aanklikken (lichtgrijs, het staat er dus wel). Wat heb ik verkeerd gedaan?

Kijk eens in de handleiding in mijn handtekening.

Bestands- en printerdeling aanzetten
Als bestands- en printerdeling is geinstalleerd, moet je het als het ware nog activeren. Dit doe je door in de netwerkeigenschappen (zie boven) bestands- en printerdeling te selecteren, en dan op de knop eigenschappen te klikken (of met rechts op bestands- en printerdeling, en dan op eigenschappen). Dan verschijnt er een nieuw schermpje waarin je twee vinkjes aan kunt zetten, een voor je bestandsdeling (voor als je bestanden over je netwerk wil verzenden) en een voor je printerdeling (voor als je over het netwerk wil kunnen printen). Vink de gewenste opties aan.

Dat kan ik niet (eigenschappen aanklikken)

Voor de rest doet alles het bij mij.

Bijlagen

• kijk.jpg
    kijk.jpg
    41,4 KB · Weergaven: 44
:8-0:

En als je bestands- en printerdeling verwijdert en daarna weer toevoegt?

Neen, dan krijg ik weer hetzelfde. Als ik op de rechtermuisknop klik bij printerdeling-etc.., krijg ik alleen een popupje met Wat is dit?. De eigenschappen knop is ook niet aanklikbaar. :(

Kun je rechtsklikken op een map en kiezen voor delen?

Volgens mij moet je er voor zorgen dat beide computers in dezelfd werkgroep zitten. Dit kan je controleren door te kijken op deze computer te rechtsklikken, eigenschappen, en de tap: computernaam.

allebei hetzelfde (MSHOME). zie nu wel dat de windows op de laptop Home edition is. Is dat een probleem aangezien de pc Professional gebruikt?

Laatst bewerkt:
Heb je nog firewalls draaien? Kijk ook of de interne van XP nog aanstaat

Ja er draaien op beide pc's firewalls van windows. En sorry, maar wat bedoel je precies met externe? Verbinding naar buiten toe?:confused:

Externe? Daar heb ik niks over gezegt wel over de interne (die van windows)

Zet die eens uit en probeer het opnieuw

nee dat werkt ook niet. en even voor de zekerheid, ik moet kijken bij 'mijn netwerklocaties' toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan