Router en onbekend wachtwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Na een laptop aangeschaft te hebben (de HP Compaq 6722s) wilde ik de eerder aangeschafte Linksys router Wireless 6 aansluiten, dit om binnen het huis deze te gebruiken. Heb alles volgens de gebruiksaanwijzingen binnen het installeren gedaan. Op een gegeven moment kom je bij het 'password" gedeelte. Nu komt mijn vraag: welk wachtwoord moet ik invoeren? Heb voor mijn computer geen wachtwoord in te voeren Kan iemand mij misschien verder helpen?

Bedankt,

Marc

Voor een Linksys router is de gebruikersnaam en ww hetzelfde.
Dus ADMIN ADMIN

Hoi,

Niet bij alle routers van Linksys.
Bij een aantal moet je alleen het wachtwoord ADMIN invullen en niks bij 'user'
Mocht het wachtwoord gewijzigd zijn en het niet meer weten, dan kan je ook de router resetten, achter op de router.
Kijk hiervoor ook in de gebruiksaanwijzing (op cd en op hun site: www.linksys.com)

Laatst bewerkt:
Dank je Patrick,

Inderdaad is nou alles goed geinstalleerd, maar er is 1 probleem. De computer is nu niet direct meer met de modem verbonden doch indirect met een verbinding van de laptop naar de router en dan weer met de modem.. Als ik de routerkabel van de laptop verwijder heb ik geen verbinding meer, dit terwijl er een draadloze verbinding is ingesteld. Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt,

Marc

Ik zal me er verder niet mee bemoeien omdat je specifiek tot Patrick richt, maar volgens mij heb je de 'boel' nu totaal verkeerd aangesloten.

Wat betekent dat je eigenlijk modem en router opnieuw zou moeten resetten, de kabels JUIST aansluiten en vervolgens alles weer opstarten/aanzetten.

Alles uit nadat je eventueel modem (indien nodig) hebt gereset en de router

- Kabel tussen MODEM en ROUTER (op de internet- of WAN-aansluiting van de router dus)
- Kabel tussen ROUTER en PC (op één van de vier LAN-aansluitingen op de router dus

Nu eerst modem aan en wachten tot deze volledig on-line is
Vervolgens de router aan en weer wachten tot deze volledig on-line is
Tenslotte eerst de bekabelde pc aan en kijken of alles werkt, eventueel inloggen op de router en mogelijk beveiligingen eerst opheffen.

Nu de laptop aan en kijken of de verbinding goed werkt

Tenslotte op de router (bekabeld dus via de pc) de nodige beveiligingen voor wireless weer instellen.

Dit is de enige en juiste volgorde van werken......
Ik meld me af voor deze threath

Laatst bewerkt:
Had de kabels op al de goede (zoals in het bericht hiervoor beschreven] manier bevestigd. Heb de boel zonder beveiligingsfunctie door laten installeren om verdere complicaties te voorkomen. Kwam bij de netwerkinstellingskeuze. Die was DHLC. Koos voor de netwerkoptie van Vista, wist ik toevallig, PPPoE. Bij deze keuze verscheen er een venster waar ik een gebruikersnaam en een wachtwoord moest in voeren, en wel voor de ISP. Zou niet weten waar ik deze codes kan vinden. Anders was het misschien wel mogelijk geweest om de boel correct te installeren. Na de onvolledige installatie met DHLC (ondanks dat ik gefeliciteerd werd voor de goede afloop) kwam er wel een pictogram van de router bij mijn netwerkinstellingen, maar alles blijkbaar niet op een goede manier gedaan.

Snif, snuit,

Marc

Heb je ADSL of Kabel (via tv)
en welke provider

Dit vraag ik omdat de 'vragen' die je hebt beantwoordt bij de installatie hiervoor belangrijk zijn..
Je bedoelt: DHCP; en PPPoE is mogelijk bij jou helemaal niet van toepassing.
Bij die keuze wordt inderdaad om meer gegevens gevraagd, maar het kan mogelijk kloppen dat je die helemaal niet hebt.

Ommeren, bedankt dat je nog wilde reageren. Ikzelf heb ADSL van KPN Internetplus. Voor de tv heb ik Digitenne.
Als ik de gewone opstartprocedure start met DHCP krijg ik de melding dat hij geen verbinding kan maken met PPPoE. Vandaar dat ik eerder dacht dat PPPoE de juiste keuze was. Daarna slaat hij aan het zoeken naar PPPoE. Hij vindt die niet met de melding: 'Dit wordt veroorzaakt door een ongeldige waarde voor het veld Servicenaam voor deze verbinding', is het tekstje dat hierna verscheen.
Heb nog geprobeerd eerdere installaties te verwijderen maar die kon/kan ik niet binnen 'programma's' en Configuratiescherm--->Programma's verwijderen vinden. Beetje raar. Ommeren, weet niet zo goed welke informatie ik verder nog kan geven.

Marc

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan