Router en Sp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
1.014
Hallo,

Heb net via de post de cd van SP2 ontvangen, maar heb er nog een vraag over.

Mijn computer is verbonden met internet via een router (Compex), heb ik na de installatie van SP2 nog steeds internet of houdt SP2 de router tegen?

Wil graag weten of ik tegen problemen aanloop, als ik SP2 installeer.

Alvast bedankt.
 
De firewall van XP zal standaard aanstaan.

Dit KAN voor problemen zorgen maar het hoeft niet.

Als het wel zo is kun je altijd de Firewall van XP makelijk uitschakelen in het configuratiescherm.
 
Dus als ik dan geen internet mocht hebben, dan ligt het zeker aan de firewall die in SP2 zit?
 
Ik weet bijna 100% zeker, dat met internetten geen enkel probleem zal veroorzaken, wel met het ftp-en. Dan moet je je SP2 Fire-wall wel uitzetten. Het is m.i. een bug in SP2. Al schakel je die bij de optie 'Exceptions' ook uit.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
Ik weet bijna 100% zeker, dat met internetten geen enkel probleem zal veroorzaken, wel met het ftp-en. Dan moet je je SP2 Fire-wall wel uitzetten. Het is m.i. een bug in SP2. Al schakel je die bij de optie 'Exceptions' ook uit.

Dennis.

Heb ik nog niet meegemaakt. Heb je hier een bron van?
 
Zit heel erg te twijfelen of ik het nu wel of niet moet installeren......stel dat het helemaal fout gaat en ik kan niets meer.

Er kunnen eigenlijk dus geen complicaties komen of.......???
 
@XP_PC, ik was even weg.

Nee, ik heb geen bron. Maar met de beta-versie heb ik daar zelfs nooit last van gehad. Met de SP2 van nu ook niet, maar er kan niet worden ge-ftped indien de SP2 Fire-wall aanstaat. Je moet 'm dus uitschakelen.

@Dutchbull, wat zal ik daavan zeggen. Of je moet een 2e pc hebben om het uit te proberen. Dat doe ik namlijk zelf ook. Een kennis van mij heeft problemen gehad met Nero, nadat SP2 geïnstalleerd was. Maar met een update van Nero zelf(Nero biedt dit aan) is alles weer koek en ei. Je kunt SP2 altijd nog de-installeren, mocht je problemen ondervinden. Het blijft koffiedik kijken, lijkt mij. Of andere fora te gaan bezoeken. Ik test in de meeste gevallen zelf uit, dan weet je dat tenminste 100% zeker. Geen valse voorwendsels dus.

Dennis.
 
Ja, toevallig heb ik meer dan één pc thuis liggen. Ik kan dat dus wel doen. Maar gebruik soms dezelfde pc, maar met een andere hardeschijf(heb ook een paar hier thuis liggen t.b.v. testdoeleinden) en de HD zodanig configureren als die andere. Je hoeft dus alleen de hardeschijf te verwisselen om het te testen. Ik weet, dat dit niet de weg is die je wilt gaan bewandelen, maar ik wil het zelf in de hand hebben. Het ook zelf ervaren. Tuurlijk kun je je zich beroepen op dit Forum(dat doe je nu dus al) of andere informatiebronnen te raadplegen.

Ik log nu af. Wellicht tot horens.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
@XP_PC, ik was even weg.

Nee, ik heb geen bron. Maar met de beta-versie heb ik daar zelfs nooit last van gehad. Met de SP2 van nu ook niet, maar er kan niet worden ge-ftped indien de SP2 Fire-wall aanstaat. Je moet 'm dus uitschakelen.
.

Ikzelf kan gewoon FTP-en met FW aan, vandaar dat ik het vroeg :).


Geplaatst door Dutchbull
Zit heel erg te twijfelen of ik het nu wel of niet moet installeren......stel dat het helemaal fout gaat en ik kan niets meer.

Er kunnen eigenlijk dus geen complicaties komen of.......???

Nou, als het mis is gegaan kun je het SP deïnstalleren.

Heb je het HM nieuwsbrief gelezen? Stond een artikel in over SP 2. Over het algemeen vallen de problemen wel mee.
 
Geplaatst door XP_PC
Ikzelf kan gewoon FTP-en met FW aan, vandaar dat ik het vroeg :).
Dan is per situatie toch weer anders, blijkbaar. Ik moet dat dan maar nog even gaan uitzoeken.

Dennis.

PS. Voor alle duidelijkheid: De fire-wall van SP2 moet ik uitschakelen en niet die andere Fire-wall wat ik ook naast die van SP2 gebruik, die kan gewoon aan blijven staan en toch de mogelijkheid heb om het wel te kunnen ftp-en. (maar dat heb je ook begrepen)
 
Laatst bewerkt:
Het maakt toch wat los merk ik wel.

Maar ik probeer het wel en als het in de soep gaat lopen, de-installer ik het wel. Hoop alleen dat het verder geen problemen geeft!!

Bedankt allemaal voor de moeite om het uit te leggen!!
 
Bij mij was de installatie van SP2 in één keer zeer goed verlopen. En ik ben met SP2 zeer tevreden. Maar zoals ik zei, kan dat per situatie heel anders zijn. Ja, dat ftp deel neem ik op de koop toe, dat is voor mij verder geen probleem. Ik kan trouwens wel ftp-en zonder gebruik te maken van de Fire-wall van SP2, terwijl een andere fire-wall op mij pc actief is op dat moment.

Natuurlijk lees je verhalen dat sommigen SP2 helemaal niet geïnstalleerd krijgen, maar dat komt doordat de XP versie die men gebruikt niet legaal is.

Succes in elk geval met het installeren van SP2.

Dennis.
 
Ja, dank je wel.......ga het vanmiddag eens proberen.

Misschien een stomme vraag, maar wat is ftp-en?
 
FTP = File Transer Protocol ( leer ik tegenwoordig zelfs bij management & organisatie, havo niveau, wat een onzin :eek: )

Het is een protocol om snel en stabiel bestanden over te kunnen zetten.

Zeg maar Windows verkenner maar dan via internet.
 
Laatst bewerkt:
Weer iets wijzer geworden...leerzaam zo'n forum.

Bedankt :thumb:
 
Geplaatst door XP_PC
Het is een protocol om snel en stabiel bestanden over te kunnen zetten.
En vooral als je in een Dos-venster opereert, dat doe ik tenminste altijd. Ben niet zo grafisch ingesteld, ja het werkt wel wat makkelijker maar niet sneller.

Ja, een ieder zijn/haar eigen smaak natuurlijk.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan