Sinds kort heb ik Tele2 internet en bellen. Dit moest omdat Alice.nl er mee is opgehouden.
We hebben nu een Tele2 router staan en ik kan hiermee internetten en bellen, werkt dus goed.
Maar we hebben ook een printer staan en die had ik draadloos verbonden met de laptop.
Daarvoor hadden we een aparte router aangesloten op de door Alice toen geleverder internetrouter.
Die andere router is van Sitecom en type is 300N.
Daarop sloot ik dan een adapterplug aan van eminent, dit werkt via 220V lijn.
Boven, waar de printer staat, bevindt zich de andere adapterplug. Daaraan sloot ik een network usb storage adapter van conceptronic aan.
Die op zijn beurt weer werd doorverbonden met de printer. Werkte perfect!
Tot Tele2 binnen komt!
Ik heb toen alleen dus die Alice router vervangen en wat bleek, printen kon niet meer.
Nu heb ik eindelijk iets voor mekaar, ik kan printen, maar dan moet ik verbinding maken met de sitecom router.
Dan pas wordt via conceptronic de printer gevonden.
Wat ik graag zou willen is dat de sitecom router gewoon zo is verbonden en bijvoorbeeld en ik niet meer apart zou moeten verbinden met haar om te kunnen printen. Hoe weet ik niet, maar misschien is er hier iemand die daar ook ervaring mee heeft en het gelukt is.
Het probleem is dus de Tele2 router in combinatie met de sitecomrouter 300N.
Bijvoorbaat al mijn hartelijke dank
Cees
We hebben nu een Tele2 router staan en ik kan hiermee internetten en bellen, werkt dus goed.
Maar we hebben ook een printer staan en die had ik draadloos verbonden met de laptop.
Daarvoor hadden we een aparte router aangesloten op de door Alice toen geleverder internetrouter.
Die andere router is van Sitecom en type is 300N.
Daarop sloot ik dan een adapterplug aan van eminent, dit werkt via 220V lijn.
Boven, waar de printer staat, bevindt zich de andere adapterplug. Daaraan sloot ik een network usb storage adapter van conceptronic aan.
Die op zijn beurt weer werd doorverbonden met de printer. Werkte perfect!
Tot Tele2 binnen komt!
Ik heb toen alleen dus die Alice router vervangen en wat bleek, printen kon niet meer.
Nu heb ik eindelijk iets voor mekaar, ik kan printen, maar dan moet ik verbinding maken met de sitecom router.
Dan pas wordt via conceptronic de printer gevonden.
Wat ik graag zou willen is dat de sitecom router gewoon zo is verbonden en bijvoorbeeld en ik niet meer apart zou moeten verbinden met haar om te kunnen printen. Hoe weet ik niet, maar misschien is er hier iemand die daar ook ervaring mee heeft en het gelukt is.
Het probleem is dus de Tele2 router in combinatie met de sitecomrouter 300N.
Bijvoorbaat al mijn hartelijke dank
Cees