Router en Tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees57pc

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Sinds kort heb ik Tele2 internet en bellen. Dit moest omdat Alice.nl er mee is opgehouden.

We hebben nu een Tele2 router staan en ik kan hiermee internetten en bellen, werkt dus goed.

Maar we hebben ook een printer staan en die had ik draadloos verbonden met de laptop.
Daarvoor hadden we een aparte router aangesloten op de door Alice toen geleverder internetrouter.
Die andere router is van Sitecom en type is 300N.
Daarop sloot ik dan een adapterplug aan van eminent, dit werkt via 220V lijn.
Boven, waar de printer staat, bevindt zich de andere adapterplug. Daaraan sloot ik een network usb storage adapter van conceptronic aan.
Die op zijn beurt weer werd doorverbonden met de printer. Werkte perfect!

Tot Tele2 binnen komt!
Ik heb toen alleen dus die Alice router vervangen en wat bleek, printen kon niet meer.
Nu heb ik eindelijk iets voor mekaar, ik kan printen, maar dan moet ik verbinding maken met de sitecom router.
Dan pas wordt via conceptronic de printer gevonden.
Wat ik graag zou willen is dat de sitecom router gewoon zo is verbonden en bijvoorbeeld en ik niet meer apart zou moeten verbinden met haar om te kunnen printen. Hoe weet ik niet, maar misschien is er hier iemand die daar ook ervaring mee heeft en het gelukt is.
Het probleem is dus de Tele2 router in combinatie met de sitecomrouter 300N.

Bijvoorbaat al mijn hartelijke dank
Cees

Wellicht deze bij windows 7. Als de pc waaraan die printer zit, met een kabel, ook een Win7 pc is dan ga je naar netwerkcentrum >, dan Geavanceerde instellingen voor delen, links. Dan ga je naar bestands- en printerdeling aantikken. Dan als het goed is wordt je printer in het netwerk bereikbaar gemaakt. Zou het dat kunnen zijn. Schrijf op wat je doet kun je alijd terug.

Ik heb wel windows 7 maar de printer is niet aangesloten aan een computer.
De printer staat boven en heeft dus als eerste een usb aansluiting met de adapter van conceptronic en die op zijn beurt weer met de eminent power adapter.
Die laatste werkt via het lichtnet. En de andere power adapter komt dus beneden uit in de meterkast en is verbonden met de sitecom router 300N via LAN.

De sitecomrouter zit weer aan de Tele2 router (daar waar het internet dus binnen komt). De WAN poort van de sitecom is verbonden met een van de LAN poorten van de Tele2 router. Het werkt nu wel, maar als ik wil printen vanuit de kamer beneden. Dan moet ik eerst verbinding maken met de sitecom. Daarmee verbreekt het systeem ook de verbinding met de Tele2 router en dus met internet. Heb ik verbinding met de sitecom dan kan ik de software voor die usb adapter van conceptronic benaderen en verbinding maken met de printer. Dit is nogal omslachtig en voorheen hoefde ik alleen maar de software van de usb adapter te openen en kon ik meteen de printer kiezen. De verbinding met internet bleef ook! Nu is die dus onderbroken. Wil ik na het printen weer op internet dan moet ik dus Tele2 router gaan verbinden. Je begrijpt wel dat dit nogal lastig iedere keer is.

Maar nu????

Groetjes
Cees

Heb je dan misschien meerdere accounts. Dan moet je volgens mij voor ieder account de printer-instellingen regelen. :confused:

Nee, ik heb alleen dit account.
Die sitecom router heb ik er bij genomen omdat ik op de derde verdieping ook verbinding met internet wilde.
Hij moet dus eigenlijk werken als een soort van versterker.

Ik heb nog geprobeerd om hem er tussen uit te nemen zodat die powerpluggen alleen via het Tele2 router werken.
Maar dan wordt er helemaal niets gedetecteerd. Hij ziet dan geen printer.

Dan zal de afstand toch te groot zijn en 3 verdiepingen is wel erg veel, met allerlei obstakels er dan tussen.

Het werkte voorheen altijd perfekt. Sinds de overgang naar Tele2 is het ineens moeilijker geworden.

Cees klik

Je komt dan in een scherm bij een virtuele assistent. Achter deze virtuele assistent zit ook een monteur, (technische man) die het kan overnemen heb ik wel eens begrepen.

Stel je vraag daar gewoon, even typen en dan verzenden, je krijgt een antwoord. Soms weet de virtuele assistent niet wat je bedoeld. Stel dan je vraag opnieuw.

Als je aan houd dan komt er vanzelf een Levend manneke of vrouwke die je dan gaat helpen. Hoop ik. Probeer die eens aangezien je bij tele 2 zit. Groet Manamana. :eek:

Hoi

Nee dat gaat niet werken. Ik heb wel eens zo'n manneke aan de lijn gehad en die praat dan over 'daar geven we geen support op'. Alleen dus over hun eigen modem. De rest interesseert ze helemaal niks. Is frustrerend. Hij zei me ook nog eens verder te kijken op het forum van tele2. Misschien dat ik daar wat kon vinden. Ja tussen duizenden antwoorden zeker. Helpdesk bij providers is niets, werkelijk niets.

Mhh, ja dat is wat. Heb je tele 2 als provider. Te gek voor woorden dus. :evil: Dan ben je dus bedankt dat je bij tele 2 bent en ze helpen je niet eens. En dan wat ik denk dat deze twee routers elkaar dus in de weg zitten, sitecom en tele 2, kun je verder dan die sitecom niet gebruiken en deze eens volledig uitschakelen. Het is maar een idee, ik heb ook niet direct een oplossing voor je sorry.:(

Op je Sitecom Router moet je instellingen veranderen die bij je tele2 modem/router passen als je deze wil blijven gebruiken. (zelfde subnet etc)
Theoretisch gezien zou je gewoon de printer in 1 van de LAN poorten moeten kunnen steken en dan moet het werken.

Hoe moet ik die sitecom router dan instellen? Waar kan ik de gewenste informatie hierover vinden?

Op dit moment kan ik wel printen maar ik moet dus steeds tele2 verbreken en de sitecom met de laptop verbinden. Daarna gaat het goed.

Heb jij de informatie hoe ik dus die sitecom dan moet aanpassen aan de tele2 router? Help ?

Als je inlogt op de sitecom (192.168.0.1 in je browser zetten, en dan admin / admin) kan je bij "Toolbox" en dan DHCP de instellingen aanpassen.

Je moet eerst even kijken wat voor IP adres jij krijgt van je Tele2 router: (192.168.x.x)
het derde getal is van belang, als dit 1 is, moet je de sitecom router op 192.168.2.1 zetten.
Dan zou je in theorie moeten kunnen internetten via beide routers.

EDIT:
Je kunt trouwens hierhttp://www.gebruikershandleiding.com/Sitecom-wireless-network-300n-router/handleiding-5-431915.html de handleiding downloaden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan