Router en Telefoon probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yapie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
hallo mensen,

ik heb een probleem met mijn draadloze router. voorheen had ik 2 routers, een gewone breedband router (ADSL verbinding op internet) met daarachter een draadloze router.
de breedband router heeft het echter begeven neem ik aan, ik krijg er geen contact meer mee, al 10 keer gereset en met verschillende kabels geprobeerd maar hij ziet m niet. Deze router was al redelijk oud (SMC7402BRA). Wat ik nu heb geprobeerd is mijn draadloze router (redelijk nieuw, WAG54GS van LinkSys) opnieuw configureren om deze 'online' te krijgen. Twee keer gebeld met de helpdesk (Solcon) om de instellingen goed te krijgen. Het lampje van DSL brandt echter niet, en waar ik toevallig achter kwam, wanneer de binnenkomende telefoonlijn via mijn splitter naar de router aangesloten zat, ik geen kiestoon meer had op de telefoon, en zodra ik die eruit haalde ik ineens weer wel een kiestoon hoorde. De helpdesk heeft geadviseerd mijn kabels na te kijken. Dat heb ik allemaal gedaan, de telefoon doet het op alle mogelijke manieren, behalve als ik tegelijkertijd ook de telefoonlijn aansluit op de DSL poort van mijn router.

Wat o wat zou het probleem nu kunnen zijn?

alvast bedankt

Yapie

-------------------------EDIT

ik denk zelf dat er iets aan de hand is met de Line poort op de router, dat de lijn daar kortsluiting o.i.d. maakt, dus ik heb maar een nieuwe router aangeschaft... kan nie langer wachten :)

Laatst bewerkt:
Router probleem

Heb je de mogelijkheid om de splitter er tussenuit te halen al eens geprobeerd?
Bij mij was die namelijk niet meer nodig. Maar ik heb internet plus bellen. Zonder analoge lijn.
BrnrdsJng

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan