Router en Wifi-repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sven94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2014
Goedendag,

Sinds een paar maanden hebben we thuis een nieuw UPC modem, die daarnaast ook als router fungereert. Aangezien het modem in de meterkast staat, is het signaal boven op zolder erg zwak (-85). Daarom heb ik een Gembird WNP-RP-002 aangeschaft om dit signaal te versterken. Het installeren is gelukt en het signaal is aanzienlijk verbeterd tot -60. Probleem is nu alleen dat het laden van internetpagina's nog steeds zeer traag verloopt. Het valt me op dat dit vooral het geval is wanneer ik via de Laptop werk. Op mijn iphone heb ik hier minder last van. Zowel de UPC Technicolor-router als de repeater zenden uit op kanaal 11.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Met vriendelijke groet,
Sven

Op je laptop zeg je.....
Heb je al bij energie beheer gekeken op welke prestaties je draadloze netwerkkaart staat ?
Waarschijnlijk niet op maximaal.

Wat draait er allemaal op de achtergrond?
Geen progjes als Limewire etc. ?

@zoefff limewire is ontdekt en is verklaart dat het illegaal is dus dat kan het niet zijn

@zoefff limewire is ontdekt en is verklaart dat het illegaal is dus dat kan het niet zijn

Daar kan ik geen chocola van maken hoor!

Het is alleen een voorbeeld dat er programma´s kunnen draaien die bandbreedte bij je wegtrekken!

Allereerst bedankt voor jullie suggesties! Energie-instellingen zijn het niet, want deze staan zowel tijdens accugebruik als netstroom gewoon op 'Maximale prestaties'. Andere programma's lopen ook niet op de achtergrond.

Een ander punt wat mij opvalt is dat het lijkt alsof mijn laptop steeds aan het switchen is tussen de router beneden in de meterkast en de repeater op de eerste verdieping. Bij het netwerkpictogram in het systeemvak zie je dat er steeds gewisseld wordt tussen 1á2 van de router tot 4á5 streepjes van de repeater.

Dat is raar, de repeater zend toch een andere SSID uit ?

Nee dit is niet het geval. Bij het installeren van de repeater wordt alles overgenomen. De SSID, frequenties en kanaal. Maar nauwelijks of geen verbinding met het internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan